Iranian Agriculture News Agency

پنج مولفه مفقوده ارتباط فن‌آوری و کشاورزی

رئیس پارک ملی علم و فن‌آوری کشاورزی و منابع طبیعی بیش از پنج مولفه را به‌عنوان حلقه مفقوده ارتباط دانش و کشاورزی مطرح کرد.

پنج مولفه مفقوده ارتباط فن‌آوری و کشاورزی

محسن جهانشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا در پاسخ به این سوالی که درباره اقدامات متنوع انجام شده در حوزه دانش‌بنیان و به تولید رسیدن دستاوردهای آن، بیان کرد: در مراکز رشد و پارک‌های علم و فن‌آوری فرایندی  که باید انجام شود، این است که  حوزه تولید و فرایند تجاری‌سازی و مارکت به‌همراه بلوغ فن‌آوری  رشد کند. 

وی ادامه داد: این بلوغ باید مراحل مختلفی از جمله؛ امکان سنجی تکنولوژی، مطالعه بازار، بازاریابی استراتژیک و اعتبار سنجی بازار، امکان سنجی اقتصادی – برنامه کسب و کار استراتژیک و کسب کار نوپا و سپس  فروش و توزیع تنوع‌سازی بازار و بلوغ کسب و کار است.

رئیس پارک ملی علم و فن‌آوری کشاورزی و منابع طبیعی گفت: هدف اصلی ایده‌های فن‌آورانه و نوآورانه طی مراحل فوق توسط تسهیل‌کننده‌ها، متخصصان، مربیان و کسب و کار تا تولید انبوه مستمر در مراکز رشد پارک‌های علم و فن‌آوری است.

جهانشاهی افزود: هدف اصلی آن با توجه به مراحل فوق دستیابی به تولید انبوه صنعتی فن‌آورانه ونوآورانه است که در پارک ملی علم و فن‌آوری کشاورزی و منابع طبیعی هم تحقق یافته است.

وی در خصوص حلقه مفقوده و چالش ورود این دستاوردها در حوزه عملیاتی و تولید، گفت: حلقه مفقوده؛ عدم بررسی بازار محصول، عدم  در نظر گرفتن ظرفیت‌های انسانی – عدم امکان‌سنجی اقتصادی، عدم تامین منابع مالی و عدم تجربه برای ورود به بازار در تمام سطوح اعم از موارد حقوقی و مالی، مالیاتی و عدم آشنایی با مباحث صادراتی و تجاری‌سازی است که به آن دره مرگ اطلاق می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید