Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا شبکه خبری سی‌ان‌ان‌:

تلاش ایالت‌های آمریکا برای تسریع درروند جلوگیری از خرید زمین‌های کشاورزی توسط چین

تعداد رو به افزایشی از ایالت‌ها در حال بررسی یا تصویب تدابیری هستند که «دشمنان خارجی» و نهادهای خارجی به‌ویژه چین را از خرید زمین‌های کشاورزی منع کنند. طرفداران این قوانین که عمدتاً جمهوری‌خواه هستند و تعدادی دموکرات هم از این حمایت می‌کنند، مکرراً به نگرانی‌های خود در مورد امنیت غذایی و نیاز به حفاظت از پایگاه‌های نظامی و سایر تأسیسات حساس اشاره‌کرده‌اند.

تلاش ایالت‌های آمریکا برای تسریع درروند جلوگیری از خرید زمین‌های کشاورزی توسط چین

به گزارش ایانا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان‌، این اقدامات باعث ایجاد نگرانی در میان برخی از کارشناسان در مورد روابط ایالات‌متحده و چین شده، ازجمله کسانی که تبعات قوانین تبعیض‌آمیز گذشته در ایالات‌متحده مانند "قانون ممانعت ورود چینی‌ها" را می‌دانند. طبق اعلام «مرکز ملی حقوق کشاورزی» (NALC)، فلوریدا ماه گذشته به دست‌کم هفت ایالت دیگر ازجمله ویرجینیا، داکوتای شمالی، مونتانا و آرکانزاس پیوست تا تغییراتی در چنین لوایحی تصویب کند.

مرکز ملی حقوق کشاورزی اعلام کرد که اقدامات مشابه در بیش از ۱۰ ایالت در حال انجام است و لایحه‌ای در کنگره وجود دارد که به دنبال فدرال کردن این موضوع است. میکا براون، وکیل کارکنان NALC بیان کرد که ایالت‌ها قبلاً به دنبال محدود کردن سرمایه‌گذاری خارجی بوده‌اند اما موضوع جدید این است که برخی از قانون‌گذاران کشورهای خاص و دولت‌هایشان را هدف قرار می‌دهند.

طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات‌متحده، از حدود 16.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی که در دست سرمایه‌گذاران خارجی در ایالات‌متحده است، چین کمتر از 1 درصد از این زمین‌ها یعنی 155 هزار و 372 هکتار را تا پایان سال 2021 در اختیار داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید