Iranian Agriculture News Agency

دامپزشکی بوشهر در مسیر حمایت از اقتصاد دریامحور حرکت می‌کند

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در مسیر حمایت از اقتصاد دریامحور در استان بوشهر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

دامپزشکی بوشهر در مسیر حمایت از اقتصاد دریامحور حرکت می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مهدی تنگستانی در دیدار با امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: در راستای وظایف مختلفی که دامپزشکی بر عهده دارد، فراهم کردن غذای سالم و حلال با نظارت به کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و دیگر مراکز مرتبط یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی به شمار می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در کنترل و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مسئولیت داریم و به‌نوعی سربازان خط مقدم کنترل و مبارزه با بیماری‌ها هستیم و در همین راستا حفظ جمعیت دامی با انجام واکسیناسیون و پیشگیری از وقوع بیماری‌های دامی و همچنین ارائه خدمات رایگان با برگزاری اردوهای جهادی همواره در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.

تنگستانی توضیح داد: نقش دامپزشکی در اقتصاد دریا محور درراه حفظ و پویایی اشتغال بومی را موردتوجه قرار دادیم و همچنین تسریع در امور صادرات آبزیان با همکاری بخش خصوصی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی اشاره کرد: آزمایشگاه ملی تشخیص و بررسی بیماری‌های میگو در استان بوشهر بااعتبار سنجی مجامع بین‌المللی و تشخیص صحیح تمامی نمونه‌های ارسال‌شده مورد تائید قرار گرفت که این خود مهر تائیدی بر دانش بالای کارشناسان ما و افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در بحث ترانزیت دام‌ها، استان بوشهر به‌عنوان تنها مرجع صلاحیت‌دار در کشور این وظیفه مهم و استراتژیک را بر عهده دارد که از این فرصت باید به‌خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید