Iranian Agriculture News Agency

حمایت شیلات استان بوشهر از تولیدکنندگان و واردکنندگان

مدیرکل شیلات استان بوشهر با تأکید بر توسعه پرورش آبزیان و حمایت از پرورش‌دهندگان گفت: توسعه طرح‌های آبزی‌پروری یکی از اولویت‌های استان است که در این راستا شیلات استان از تولیدکنندگان و واردکنندگان مولدین میگو عاری از بیماری حمایت می‌کند.

حمایت شیلات استان بوشهر از تولیدکنندگان و واردکنندگان

به گزارش خبرنگار ااینا در بوشهر، عقیل امینی در نشست با مسئول صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با اشاره وجود اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش تولید محصولات شیلات، بیان کرد: برای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری با توجه به تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف شیلات مانند پرورش میگو، ماهی در قفس و استخرهای پیش ساخته و بتنی، ماهیان زینتی، زالو و جلبک اداره کل شیلات استان آماده است با همکاری صندوق کارآفرینی امید از سرمایه‌گذاران حمایت کند و اقدامات مهمی در افزایش تولیدات محصولات شیلات برداشته شود.

وی با تأکید بر استفاده بهینه از 937 کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر با خلیج فارس در راستای اقتصاد دریا محور خاطرنشان کرد: حمایت از کسب‌وکارهای خُرد در بخش شیلات در سطح روستاها به‌ویژه تولید ماهی در استخرهای پیش ساخته و بتنی، پرورش زالو و جلبک می‌تواند نقش به‌سزایی در تولید و اشتغال استان و کشور داشته باشد.

امینی با تأکید بر استفاده از روش‌های نوین آبزیپروری همراه با تکنولوژی روز دنیا افزود: این مهم مسیری است که به‌منظور بهره‌وری بهتر و تولید مناسب می‌توان گام برداشت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به اهمیت مولد عاری از بیماری خاص میگو در تولید میگو پرورشی اشاره کرد و افزود: نیاز است تولیدکنندگان و واردکنندگان مولدین میگو عاری از بیماری نیز حمایت شود.

امینی در رابطه با طرح روستای نوفن صندوق کارآفرینی امید، ضمن قدردانی از این صندوق در همکاری با مجموعه شیلات، به اهمیت اشتغال و تولید محصولات روستایی در تأمین امنیت غذایی کشور نیز تأکید کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر هم با بیان اینکه این صندوق برنامه‌های مختلفی برای طرح‌های اشتغال‌زایی به‌ویژه اشتغال روستاییان دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از اشتغال روستایی، طرح روستای نوفن است.

تمجیدی با اشاره به اهداف اجرا این طرح افزود: استفاده از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و ترکیب فناوری با طرح‌های اشتغال روستایی برای تولید مناسب‌تر و درآمدزایی بیشتر در بخش روستایی از اهداف طرح روستای نوفن است که رونق اشتغال در روستاها را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید