Iranian Agriculture News Agency

تعاون روستایی ‌۴۷ هزار تن ‌گندم کشاورزان ‌بوشهری را خریداری کرد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر از خرید ۴۷ هزار تن محصول گندم کشاورزان توسط شبکه تعاون روستایی استان خبر داد و گفت: این میزان خرید محصول گندم نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

تعاون روستایی ‌۴۷ هزار تن ‌گندم کشاورزان ‌بوشهری را خریداری کرد

به گزارش خبرنگار ایانا از بوشهر، عبدالحسین خلعتی با بیان اینکه از 13 تا 19 شهریور به‌عنوان هفته تعاون تعیین شده است، بیان کرد: تعاون در بخش‌های تولیدی، اشتغال‌زایی و شکوفایی طرح‌های اقتصادی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد که در این راستا طرح‌های تعاونی در روستاها و شهرها گسترش یافته است.

وی تشکیل 101 شرکت تعاون تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این راستا 32 شرکت تعاون روستایی، 23 تعاون تولیدی، 16 تعاونی کشاورزی و پنج تعاونی در حوزه زنان روستایی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان بوشهر قرار دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر حمایت ویژه از صنوف کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: دنبال کردن ساختار جدید در صنوف کشاورزی همگام با برنامه هفتم توسعه مورد توجه ویژه سازمان تعاون روستایی قرار دارد.

خلعتی از توزیع نهاده‌های تولیدی در عرصه محصولات کشاورزی خبر داد و بیان کرد: تأمین و توزیع کود شیمیایی، نهاده‌های دامی، بذر و خرید محصولات کشاورزی به‌صورت توافقی و تضمینی از دیگر برنامه‌های تعاون روستایی است.

وی خرید تضمینی گندم در قالب مباشر توسط شبکه تعاون روستایی استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در فصل برداشت گندم، تعاون روستایی استان بوشهر 47 هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری کرد که نسبت به سال قبل افزایش پنج برابری دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر به افتتاح طرح‌های هفته دولت در حوزه تعاون روستایی پرداخت و گفت: در هفته دولت دو طرح بخش تعاون روستایی در شهرستان دشتستان و دیلم با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد ریال افتتاح شد.

خلعتی معرفی تعاونی‌های برتر روستایی در عرصه‌های مختلف تولیدی و ترویجی را از برنامه‌های هفته تعاون برای تجلیل از آنان اعلام کرد.

وی بیان کرد: تعاونی‌های روستایی حمایت از بخش‌های مختلف و مهارت‌آموزی را در دستور کار قرار داده‌اند که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و توسعه مشاغل خانگی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید