Iranian Agriculture News Agency

تصویب ۲.۲ میلیارد تومان برای تجهیز انبارهای تعاون روستایی استان بوشهر

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر گفت: ۲.۲ میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر انبارهای تعاون روستای استان بوشهر مصوب و تاکنون حدود دو میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

تصویب ۲.۲ میلیارد تومان برای تجهیز انبارهای تعاون روستایی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عبدالحسین خلعتی صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان دیر تشکل‌های بخش کشاورزی در حوزه تعاون روستایی، بازوی دولت دانست و بیان کرد: شهرستان دیر از ظرفیت‌های مهمی در بخش کشاورزی از جمله تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیشترین خرید تعاون روستایی استان بوشهر در محصول گوجه‌فرنگی مربوط به شهرستان دیر است خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل بازار مناسب نیاز به خرید محصول گوجه‌فرنگی کشاورزان دیری نبود.

مدیر کل تعاون روستایی استان بوشهر با اشاره به نبود زیرساخت مناسب تعاون روستایی در بردخون افزود: راه‌اندازی تعاون روستایی در بردخون با حمایت فرماندار شهرستان دیر در دستور کار قرار دارد.

خلعتی با اشاره به تجهیز انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی بیان کرد: در این راستا از 2.2 میلیارد ریال اعتبار مصوب برای تجهیز انبارهای تعاونی روستایی استان حدود دو میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

برنامه‌ریزی برای خرید محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل شهرستان دیر

فرماندار دیر نیز با بیان اینکه تعاون روستایی نقش جهاد سازندگی در اول انقلاب دارد خاطرنشان کرد: تعاون روستایی جایگاه مهمی در حوزه کشاورزی و حل مشکلات کشاورزان دارد و این تشکل مردمی نقش ویژه‌ای در تحقق مطالبات فعالان حوزه کشاورزی دارد.

یونس باربرز ضمن تشکر از تلاش تعاون روستایی شهرستان دیر گفت: امسال باید تلاش شود تا محصول گوجه‌فرنگی کشاورزان شهرستان دیر روی زمین نماند و بذر کشاورزان از شکل انحصاری خارج شود تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند.

فرماندار دیر با اشاره به اصلاح الگو کشت در اراضی کشاورزی شهرستان دیر اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت نقش مهمی در صرفه‌جویی آب و راندمان تولید دارد که این مهم در دستور کار کشاورزان این شهرستان قرار دارد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای خرید محصولات گوجه‌فرنگی کشاورزان شهرستان دیر راه‌اندازی تعاون روستایی بردخون از محل منابع مالی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی یک ضرورت دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید