Iranian Agriculture News Agency

همایش روابط عمومی هوشمند و تولید محتوای خبر

روابط عمومی هنر مردم داری برای برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.

همایش روابط عمومی هوشمند و تولید محتوای خبر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، همایش روابط عمومی هوشمند و تولید محتوای خبر با حضور استان‌های بوشهر، اصفهان، یزد، گیلان، تهران، کرمان، آذربایجان غربی صبح روز سه‌شنبه ۱۷ مردادماه به‌صورت وبیناری و با تدریس سید محمد موسوی مدرس دانشگاه اصفهان و پژوهشگر برتر 1401 برگزار شد.

در این همایش شرکت‌کنندگان با رشد و توسعه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات و گسترش رسانه‌هایی با روابط عمومی، موقعیتی به وجود آمده در همه ابعاد زندگی بشری حول محور ارتباطات و رسانه در فضایی مجازی با شیوه‌های هوشمندی و تولید محتوا خبر به روش وال‌استریت ژورنال آشنا شدند.

سید محمد موسوی در این همایش روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه‌سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به‌عبارت‌دیگر روابط عمومی هنر مردم‌داری اعلام کرد.

مدرس این همایش؛ روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می‌کند، هوشمندانه سعی می‌کند اهداف و برنامه‌ی سازمان با اتکا به اصول اخلاقی و رسالت حرفه‌ای در قالب کار برنامه‌ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد.

مدرس و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در بخشی از این همایش گفت: روابط عمومی‌ها در ساختار ارتباطی نوین امروز دارای کارکردهایی چون روابط بین شرکت و همه مخاطبان، تأثیرگذاری، شکل‌گیری سبک نوینی از مدیریت محتوا و پوشش رسانه‌ای در فضای مجازی است.

روابط عمومی با اهداف مختلف آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و ایجاد و گسترش دانش شروع به کار می‌کند. دراین‌بین تولید محتوا به بخشی جدانشدنی از روابط عمومی تبدیل‌شده که می‌تواند در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، آموزش، تبلیغ، انتشار نتایج نظرسنجی کمک‌کننده باشد.

در این همایش روابط عمومی هوشمند یک روابط عمومی؛ تعاملی، مشارکتی و مخاطب محور، تحلیل‌گر، پیش‌بینی کننده، خلاق، خوش‌فکر و خطرپذیر، انتقادپذیر، نتیجه‌گر، گفتمان ساز، اثرگذار است نه اثرپذیر و دارای چشم‌انداز توسعه‌ای است.

در این همایش روابط عمومی هنر هشتم معرفی شد و با اشاره به نظر پرفسور جیمز گرونیگ و تاد هانت کامل‌ترین الگو برای روابط عمومی‌ها را الگوی دوسویه همسنگ نام‌گذاری کردند بر این تأکید داشتند که روابط عمومی‌ها همه تریبون را در اختیار خود نگیرند بلکه به همان اندازه و هم سنگ آن تریبون در اختیار مخاطبانشان قرار دهند و مشخصه اصلی این الگو، دادن نقش برابر به روابط عمومی نسبت به مخاطب و پرهیز از اتخاذ راهبرد ارتباطات سلطه آمیز در جریان ارتباط با او است.

در پایان این همایش سبک خبرنویسی وال‌استریت ژورنال یا همان سبک تولید خبر به شیوه توجه به نگارش داستان در تولید خبر تدریس شد.

روابط عمومی‌های امروزی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و هوشمند شدن به‌عنوان تولیدکنندگان محتوای هنرمندانه و جذاب برای مخاطبین خود نیازمند آموزش به‌روز و کاربردی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید