Iranian Agriculture News Agency

بازدید استاندار بوشهر از شرکت‌های دانش بنیان مرکز تحقیقات کشاورزی

استاندار بوشهر از شرکت‌های دانش بنیان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر بازدید کرد.

بازدید استاندار بوشهر از شرکت‌های دانش بنیان مرکز تحقیقات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا از بوشهر، احمد محمدی زاده به همراه مدیرکل شیلات استان بوشهر و رئیس پژوهشکده میگوی کشور و برخی مسئولان استانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور مرکز نوآوری خلیج فارس، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، شرکت زیست‌بانان توران سیراف (فعال در تکثیر و پرورش صدف‌های خوراکی و مروارید ساز) و نوآوران ریزجلبک خلیج فارس (فعال در میکرو پرورش میکروجلبک) بازدید کردند.

استاندار بوشهر از طراحی و ساخت شهرهای مولد در کنار سواحل استان با رویکرد آبزی‌پروری خبر داد و گفت: این شهرها که نقش مهمی در تولید، اشتغال و صادرات دارد با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران وارد فاز عملیاتی می‌شود.

محمدی‌زاده در نشست بررسی طرح‌های پرورش ماهی و میگو، یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر را پرورش آبزیان دانست و افزود: اکنون طرح‌های مهم پرورش آبزیان در بخش‌های مختلف از جمله میگو، ماهی و جلبک اجرایی شده است. 

وی بوشهر را قطب تولید میگو پرورشی در کشور اعلام کرد و ادامه داد: هدف‌گذاری امسال تولید بیش از 44 هزار تن میگو پرورشی است. در این راستا افزایش بهره‌وری در میزان تولید در هر هکتار مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

استاندار بوشهر از ایجاد شهرهای مولد ساحلی با رویکرد آبزی‌پروری خبر داد و افزود: نخستین شهر مولد در سفر استانی رئیس جمهور بین دلوار تا بوشهر وارد برنامه عملیاتی شده است. اکنون مشاور در این اراضی در حال طراحی است. 

محمدی‌زاده اجرایی شدن شهرهای مولد را از سیاست‌های دولت دانست و اضافه کرد: چند شهر مولد در استان بوشهر طراحی و اجرایی می‌شود که رویکرد این شهرها آبزی‌پروری، پرورش ماهی و میگو است. 

وی ادامه داد: شهرهای مولد آبزی‌پروری نیاز به تولید بچه ماهی دارند و باید ظرفیت تولید بچه ماهی پرورشی در استان بوشهر افزایش یابد.

محمود دشتی زاده بیان کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در مرکز نوآوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر سابقه دیرینه دارد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر افزود: کتابخانه تخصصی حوزه کشاورزی امسال راه‌اندازی می‌شود.

در این بازدید مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان مسائل و مشکلات خود را با استاندار و مسئولان در میان گذاشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید