Iranian Agriculture News Agency

محصولات کشاورزی استان بوشهر ملزم به دریافت کد شناسه هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: محصولات کشاورزی استان ملزم به دریافت کد شناسه هستند.

محصولات کشاورزی استان بوشهر ملزم به دریافت کد شناسه هستند

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، کبری توکلی  اظهار داشت: برای همه محصولات کشاورزی اخذ کد شناسه محصول تا شهریور سال آینده الزامی شده است.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان بوشهر دارای کد شناسه در بازار داخلی و خارجی عرضه می‌شوند اضافه کرد: شناسه از ابتدای تولید محصول تا برداشت در سامانه‌های تعریف شده است.

ثبت محصولات کشاورزی ۹۲ تولید کننده

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر این کد را برای هر محصول منحصر به فرد دانست و افزود: این کد نشان می‌دهد که توسط کدام تولیدکننده و در چه منطقه‌ای و با چه سموم و کودهای شیمیایی تولید شده است.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۹۲ تولید کننده، محصولات کشاورزی خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند که نیاز است هر چه سریع‌تر مابقی تولید کننده‌ها نیز نسبت به ثبت‌نام و اخذ این کد اقدام کنند.

توکلی از تولیدکنندگان محصولات باغی و جالیزی، مزرعه و گلخانه‌ای استان خواست تا محصولات را به منظور اخذ شناسه تولید محصول در سامانه سماک ثبت کنند تا برای صادرات محصول خود با مشکلی مواجه نشوند.

وی از طراحی این فرایند در سامانه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و بیان کرد: فرایند ایجاد کد شناسه ویژه محصولات کشاورزی با ثبت‌نام متقاضی آغاز و به سامانه سانکا مربوط به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منتقل می‌شود.

صادرات محصولات بدون کد امکانپذیر نیست

توکلی با بیان اینکه پس از عقد قرارداد با مهندس ناظر تمامی فرآیندها ثبت می‌شود گفت: همزمان با برداشت محصول و ثبت تمامی مراحل تولید به‌خصوص مصرف سموم و کودهای شیمیایی کد شناسه برای محصول تعریف و با این کد، محصول قابل ردیابی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: این کد تاکنون برای بسیاری از محصولات کشاورزی تعریف شده و برای تولید محصولات کشاورزی الزامی است.

توکلی با بیان اینکه بدون این کد صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای خارجی امکان‌پذیر نیست تصریح کرد: تمام محصولات کشاورزی استان بوشهر دارای کد شناسه برای عرضه در بازار داخلی و خارجی می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید