Iranian Agriculture News Agency

اجرای ۱۶ پروژه کشاورزی با سه هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بوشهر

همزمان با بزرگداشت دهه مبارک فجر عملیات اجرایی دومین واحد تولید جوجه با ظرفیت ۱۲ میلیون قطعه در سال و ۱۵ طرح کشاورزی دیگر در مجموع با سرمایه‌گذاری سه هزارو ۲۳۵ میلیارد تومان در استان بوشهر آغاز شد.

اجرای ۱۶ پروژه کشاورزی با سه هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در آیین آغاز عملیات اجرایی این واحد جوجه کشی گفت: پیش بینی می‌شود اجرای این طرح ها برای سه هزار و ۱۳۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کند.

نوذر منفرد ادامه داد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به بخش کشاورزی در استان بوشهر نمونه بوده و این استان در سطح کشور رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: همچنین در دهه مبارک فجر امسال ۴۰ طرح و پروژه کشاورزی نیز با اعتبار ۶۰۶ میلیارد تومان در این استان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

منفرد درباره پروژه جوجه کشی دلوار گفت: این پروژه دومین واحد جوجه کشی استان بوشهر با ظرفیت ۱۲ میلیون قطعه در سال است که در فاز نخست اجرا ۶ میلیون قطعه تولید می‌کند.

وی افزود: در زمان حاضر ۲۵ میلیون قطعه جوجه در استان بوشهر تولید می‌شود که با اجرای واحد دلوار در این بخش به خودکفایی می‌رسیم و امکان ارسال به دیگر استان‌های جنوب کشور نیز به دست می‌آید.

۹۶ درصد پروژه‌های دهه فجر بوشهر با همت بخش خصوصی افتتاح و اجرایی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: همانطور که با تلاش‌های انجام شده، این استان در بخش‌های خرما و میگو به زنجیره تولید و تامین و ارزش دست یافت، تلاش می‌شود تا در صنعت مرغ نیز این زنجیره ارزش تکمیل شود.

علی باستین تاکید کرد: از سرمایه گذاران خصوصی برای ورود به این بخش حمایت و استقبال می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مردمی‌ترین نظام دنیا است و مردم و نظام قدر یکدیگر را می‌دانند، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر گفت: رونق و توسعه اقتصاد این استان راهی جز حمایت از بخش خصوصی ندارد و همه تلاش خود را برای حمایت از این بخش در تسهیل صدور مجوزها، تسهیلات و تامین زمین در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کار گیرند.

باستین با بیان اینکه پیگیری تک تک پروژه‌ها را مهم می‌دانیم، گفت: ۹۶ درصد از پروژه‌های افتتاحی و سرمایه گذاری در دهه فجر امسال در استان بوشهر با همت بخش خصوصی انجام شده که این فرصتی غنیمت است.

وی اظهار کرد: اگر مدیران اهمیت اشتغال آفرینی این بخش را بدانند و درد بیکاری فارغ التحصیل‌ها را تجربه کرده باشند، کوچکترین کم کاری در این زمینه نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اعلام کرد: بزودی کارگروه‌های تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های مختلف با حضور دستگاه های اقتصادی و بخش خصوصی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

عبدالحمید خضری، سرمایه گذار این واحد جوجه کشی در این آیین از مدیران استان بوشهر خواست تا در فرآیند اداری اجرای این طرح حمایت و تسهیل‌گری کنند تا فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع موانع تولید محقق شود.

بخشدار دلوار گفت: ارمغان سفر رئیس جمهور و دولت مردمی سیزدهم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای شهرستان تنگستان بود که یکهزار و۵۰۰ میلیارد آن مربوط به بخش دلوار است.

عبدالرضا عالی پور اظهار کرد: این پروژه‌های تاثیرگذاری بالایی در پیشرفت و توسعه بخش دلوار خواهد داشت.

 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید