Iranian Agriculture News Agency

صید میگو در محدوده استان بوشهر ۲۹ شهریورماه پایان می‌یابد

مدیرکل شیلات استان بوشهر از پایان صید میگو در خلیج‌ فارس محدوده این استان خبر داد و گفت: بر اساس بررسی مرکز پژوهشکده میگو کشور و تصویب اعضا کمیته صید استان بوشهر، صید میگو در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر ۲۹ شهریورماه پایان می‌یابد.

صید میگو در محدوده استان بوشهر ۲۹ شهریورماه پایان می‌یابد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، علی بازدار مدیر کل شیلات استان بوشهر با اشاره به گذشت 35 روز از فصل صید میگو در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون یک‌ هزار و 260 تن میگو از دریا استحصال و وارد بازار شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر میزان صید میگو در سال قبل این استان را 2400 تن اعلام کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با کاهش 26 درصدی صید میگو به 1400 تن برسد.

وی اضافه کرد: هر چند میزان صید میگو نسبت به سال قبل کمتر بود، ولی به سبب افزایش قیمت میگو دریایی نسبت به سال قبل قدری کاهش میزان صید ملوانان و ساحل‌نشینان استان بوشهر را جبران کرد.

بازدار علت کاهش صید میگو را افزایش دمای هوا، صید قاچاق و غیرمجاز ترال و خسارت به ذخایر زیستگاه این آبزی دانست و بیان کرد: بر اساس بررسی مرکز پژوهشکده میگو کشور و تصویب اعضا کمیته صید استان بوشهر، صید میگو در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر 29 شهریورماه پایان می‌یابد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر فعالیت بیش از 10 هزار صیاد با یک‌ هزار و 600 قایق و موتور لنج در صید میگو را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: صیادان با دریافت مجوز صید میگو در 25 اسکله صیادی فعالیت می‌کنند و از 30 شهریورماه صید میگو در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است و 29 شهریورماه باید شناورها به اسکله‌های صیادی برگردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید