Iranian Agriculture News Agency

تشکیل ستاد ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با حاکمیت فرهنگ جهادی و تبیین نگاه مردمی توانسته است در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های بخش کشاورزی حرکت کند و در این راستا تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار بسته است.

تشکیل ستاد ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، محسن عسکری به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در سفر دوم هیات دولت به این استان، با حضور در ستاد ارتباطات مردمی شهرکرد گفت: امیدآفرینی و تقویت آن، شاه کلید حل مشکلات موجود جامعه است و مسوولان با حضور خود برای رفع مشکلات می‌توانند در تقویت امید مردم اثرگذار باشند.

محسن عسکری با اشاره به این که، ملاک عمل مسوولان، خروجی کار و نتیجه عملکرد آنها است، افزود: دولت سیزدهم از بدو حضور نگاه مردمی را تبیین کرد و وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نوع کار و فرهنگ جهادی که در آن حاکم است، در راستای مردمی‌ کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی حرکت کرده است و در این راستا تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار بسته است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ این وزارتخانه بتواند در دور دوم سفر هیات دولت به استان‌ها، به تلاش خود در جهت رفع مشکلات مردم به کار بندد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ستاد ارتباطات مردمی از امروز به مدت دو روز تا ۲۶ آبان ماه همراه با مدیران و کارشناسان در سازمان جهاد کشاورزی استان، پاسخگوی مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

تصویب ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار بخش کشاورزی در دور نخست سفر رییس‌جمهور به چهارمحال وبختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه برپایی ستاد ارتباطات مردمی، با اشاره به تهیه بسته پیشنهادی بخش کشاورزی برای دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان گفت: در دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای بخش کشاورزی به تصویب رسید. 

حسین برزگر در خصوص آخرین وضعیت پیگیری مصوبات دور نخست سفر رییس‌جمهور به شهرکرد افزود: این اعتبارات برای توسعه شاخص‌های زیربنایی و عمرانی بخش کشاورزی استان تصویب شد، که از این مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تعهد سال نخست بوده که تاکنون ۶۲ درصد آن تخصیص یافته و برای انتقال آب، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه کشت گیاهان دارویی، افزایش سطح زیر کشت باغ‌ها، تامین زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری و دامداری، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی و مرمت قنوات هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در دور نخست سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری پرداخت ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی مصوب و از این میزان تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال برابر ۱۰۰ درصد تعهد سال نخست محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عملیات اجرایی ساخت مجتمع کشت و صنعت دشت‌زرین شهرستان کوهرنگ با ظرفیت سه هزار راس گاو شیری و سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌ اجتماعی (شستا) آغاز می‌شود و سرمایه‌گذاری آن تا ۱۰ هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.

وی اظهار داشت: در این سفر همچنین عملیات اجرایی ساخت مجتمع دامداری شهرهای سامان و گندمان و احداث شهرک گلخانه‌ای در شهرهای نقنه و گندمان آغاز خواهد شد.

برزگر گفت: هم‌اکنون زنجیره ارزش بادام و ماهی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده و در دولت سیزدهم صادرات این محصولات از استان ۲ تا سه برابر شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به تشکیل و تقویت زنجیره ارزش افزوده و صنایع بسته‌بندی در حوزه بادام، شیلات و آبزیان اشاره و تاکید کرد: در این راستا احداث شهرک تخصصی بادام انجام شد و در این سفر جواز تاسیس آغاز عملیت اجرایی واحدهای کارگاهی و کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی بادام به متقاضیان واجد شرایط برای سرمایه‌گذاری در این شهرک تقدیم می‌شود.

وی اقدامات انجام شده در حوزه بهره‌وری آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری همزمان با فعلیت دولت سیزدهم را مطلوب دانست و افزود: سامانه‌های توسعه آبیاری نوین و تکمیل شبکه‌های انتقال آب کشاورزی از مهم‌ترین اقدامات انجانم شده در این مدت به‌شمار می‌رود.

قابل ذکر است؛ بهره‌برداران بخش کشاورزی که امکان حضور در ستاد ارتباطات مردمی سازمان جهاد کشاورزی استان را ندارند می‌تواند از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۷۳۳۲۰۳۵۰ درخواست خود را به صورت غیرحضوری برای ستاد ارسال کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید