Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام:

افزایش 113 درصدی بیماری های مشترک انسان و دام در ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از افزایش 113 درصدی بیماری های مشترک بین انسان و دام در این استان خبر داد و گفت: مردم گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های مجاز تهیه کنند.

افزایش 113 درصدی بیماری های مشترک انسان و دام در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، یونس احمدی اظهار داشت : بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و دام در این استان در نتیجه کشتار غیرمجاز سیر صعودی به خود گرفته و نسبت سایر مناطق کشور درصد بیشتری را نشان می دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از افزایش کشتار غیر مجاز دام در این استان به بیش از 51 درصد اشاره کرد و افزود: کشتار غیرمجاز دام یکی از معضلاتی است که استان در حوزه عرضه گوشت و فراورده های گوشتی با آن مواجه است و این امر منجر به ایجاد مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و سلامتی افراد جامعه می شود.

وی با بیان اینکه کشتار غیرمجاز و عدم رعایت اصول بهداشتی در عرضه گوشت و فراورده های دامی، موجب شیوع بیماریهایی از جمله تب مالت می شود، تصریح کرد: در حال حاضر بیماری تب مالت در 15 استان کشور سیر نزولی داشته است اما این بیماری در استان ایلام 113 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: یکی از مشکلات عمده در حوزه تولید گوشت و فراورده های دامی کشتار غیر مجاز و خرید گوشت توسط اقشار مختلف از مکان های عرضه غیرمجاز است، ابراز کرد: تهیه گوشت از واحدهای ذبح غیرمجاز موجب بروز بیماری های دیگری از جمله کیست هیداتیک می شود که آمارها نشان می دهد ابتلا به این بیماری در استان 5 تا 7 برابر متوسط کشوری است.

احمدی با هشدار جدی به مصرف کنندگان و تهیه کنندگان گوشت از واحدهای غیرمجاز در استان، گفت: در سال گذشته بیش از 600 واحد عرضه گوشت به صورت کشتار غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده است اما لازم است که در این زمینه مدیریتی واحد و همه جانبه برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در استان وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید