Iranian Agriculture News Agency

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

انتشار ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در سال

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه در کشور ۱۱۰ هزار عنوان کتاب تولید و منتشر می‌شود.

انتشار ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در سال

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، یاسر احمدوند امروز دوشنبه در مراسم پنجمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی با شعار "کتاب، دانایی و توانایی کشاورزی" افزود: از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب که سالانه در کشور منتشر می‌شود نزدیک به ۸۰ هزار عنوان آن چاپ نخست است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع کتاب‌هایی که پیش از انقلاب در سال ۱۳۵۷ منتشر و ثبت شده‌اند ۳ هزار عنوان بوده و این آمار حاکی از رشد تولید و انتشار کتاب در سال‌های پس از انقلاب است.

احمدوند با بیان این که پژوهش‌های کاربردی و ترویجی در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد، ابراز امیدواری کرد که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج در حوزه پژوهش‌های کاربردی، ترویجی و همچنین اقتصاد دانش پیشگام باشد.

وی ادامه داد: ما باید از تولیدات علمی و دانش، ثروت ایجاد کنیم و این مسیر را باید درست طراحی کرد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان به این که مردم ایران در زمینه کتاب‌خوانی رتبه نخست را میان کشورهای منطقه دارند، تصریح کرد: ایران در حوزه کتاب‌خوانی جزو کشورهای برتر جهان نیز است.

وی به نتیجه یک نظرسنجی و پژوهش در مرکز پژوهشی صدا و سیما در دو سال قبل اشاره کرد و گفت: میانگین مطالعه جمعیت فعال کشور ما به غیر از کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی بیش از ۳۵ دقیقه در روز می‌باشد.

احمدوند افزود: مطالعه کتاب در ایران رو به رشد است و برخلاف برخی از کشورهای پیشرفته، نسل جوان و کودک ما بیشتر کتاب می‌خوانند به طوری که بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب کودک در سال در کشور منتشر می‌شود.

وی درباره قیمت کتاب نیز تصریح کرد: نرخ رشد قیمت کتاب کمتر از نرخ تورم کشور طی ۱۰ سال گذشته است.

احمدوند گفت: قیمت کتاب قابل توجه است، اما نسبت به بقیه اقلام، کمتر گران شده ضمن آن که می‌توان از کتابخانه‌ها و کتاب‌های الکترونیکی و صوتی نیز استفاده کرد.

وی در همین حال از مردم خواست به هیچ وجه فایل کتاب را رایگان تهیه نکنند تا حق نویسنده و ناشران محفوظ بماند.

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این حق نویسنده است که از دستاوردها و پژوهش‌های چند ساله خود منتفع شود.

وی با اشاره به این که ریشه قدرت در علم و دانش است، ابراز داشت: ما به قدرتمندتر شدن نیاز داریم و وقایع اخیر در جهان نشان داد که کشوری که قوی نباشد به راحتی و یا به بهانه‌های مختلف تحت اشغال و ظلم قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید