Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از فارم پالیسی نیوز:

کاهش قیمت‌های کود در مقایسه با سال گذشته میلادی

بر اساس داده‌های شرکت دی‌تی‌ان میانگین قیمت‌های خرده‌فروشی کود همچنان نسبت به هفته چهارم ماه گذشته میلادی رو به کاهش است.

کاهش قیمت‌های کود در مقایسه با سال گذشته میلادی

به گزارش ایانا به نقل از فارم پالیسی نیوز، قیمت هفت کود از هشت کود بزرگ پنج یا بیش از پنج درصد در مقایسه با ماه گذشته پایین‌تر آمده است.

پس از یک هفته تعطیلی، کود انیدروز بیش از همه کودها کاهش قیمت داشته است. کود نیتروژن 10 درصد در مقایسه با ماه گذشته کاهش قیمت داشته و قیمت میانگین آن 928 دلار در هر تن بود.

شرکت دی‌تی‌ان اشاره می‌کند که اوره 5 درصد نسبت به ماه آوریل ارزان تر شده و کود دی‌ آمونیوم فسفات در همین حال قیمتش با یک افزایش نسبی به میانگین 827 دلار در هر تن رسیده است.

طبق داده‌های این شرکت تحلیلی در بخش کشاورزی، تمام کودها اکنون کاهش دو رقمی نسبت به سال 2022 دارند. کود آلومینیوم فسفات "0-34-10" 18 درصد، کود دی‌ آمونیوم فسفات 21 درصد، مونو آمونیوم فسفات 26 درصد، پتاس 29 درصد،  "یوای‌ان 32" 31 درصد، کود "یو‌ای‌ان 28" 33 درصد، انیدروز 40 درصد و اوره 41 درصد در مقایسه با سال قبل قیمتشان کاهش یافته است.

روند قیمت‌ محصولات کود اصلی در مناطق مختلف در ماه آوریل متفاوت بوده است. تقاضای بالا در نیمکره شمالی در اوایل ماه گذشته یک افزایش در قیمت‌ها به ویژه در آمریکا داشته در حالیکه در بقیه نقاط جهان کاهشی شده است. بازارهای بین‌المللی در مجموع به خوبی تامین شدند که این مساله به پایین نگه داشتن قیمت‌ها نسبت به سال گذشته میلادی کمک می‌کند.

از سویی قیمت‌های گاز طبیعی در ماه آوریل به علت کاهش تقاضا به دنبال پایان یافتن فصل گرما در نیمکره شمالی پایین آمده است.

از این رو، قیمت‌های آمونیاک به صورت قابل توجهی بار دیگر در ماه آوریل در سراسر بازارهای بزرگ بخاطر تقاضای پایین در بازارهای جهانی و قیمت‌های پایین‌تر انرژی، کاهش یافته است.

مشخص نیست که تا چه حد قیمت‌ها پایین خواهد آمد و همین منجر به تاخیر در تصمیم برای خرید در میان خریداران می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید