Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون؛

48 هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان حدنگاری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: ۴۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدنگاری و سند آن صادر شد که ۳۹ درصد رشد داشته است.

48 هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان حدنگاری شد

  عباس مویدی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا،  با اشاره به اینکه استان هرمزگان در مجموع دارای ۱۸۳ هزار هکتار سطح کشاورزی واجد شرایط اخذ سند حدنگار است، افزود: از این میزان۵۳ هزار هکتار واگذاری در قالب کمیسیون طرح‌های کشاورزی با رعایت قانون افزایش بهره وری تابع شرایط خاص خود است که پس از پیشرفت کامل طرح مشمول اخذ سند می‌شوند.

وی به ۱۳۰ هزار هکتار باقی مانده به عنوان مستثنیات اشخاص اشاره و اظهار کرد: از این میزان برای ۵۲ هزار هکتار معادل ۴۰ درصد سند صادر شد که ۴۸ هزار هکتار آن در دولت سیزدهم محقق شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآورشد: این روند رو به رشد حاصل برنامه‌ ریزی، تعامل و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی با اداره‌های ثبت اسناد، منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.

وی ادامه داد: همچنین به جای مراجعه حضوری افراد و پاسخ استعلام های انفرادی، این کار با محوریت سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی انجام شده است.

مویدی باتوجه به اینکه رفع تداخلات اراضی در فرایند صدور سند باید در مرحله نخست انجام شود، گفت: در این راستا نیز تاکنون ۲۵۰ پلاک دارای تداخل مورد بررسی و تصویب قرار گرفته که ۹۵ درصد آن در دولت سیزدهم محقق شده است.

وی یادآورشد: سطح غیرعملی تثبیت شده آن ۱۰۳ هزار هکتار معادل ۷۹ درصد اراضی واجد شرایط اخذ سند حدنگار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید