Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت:

توجه به زیر ساخت‌های نگهداری و ذخیره‌سازی شبکه تعاون روستایی

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران طی گزارشی خبر از توجه به ایجاد زیرساخت‌های نگهداری و ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی و همچنین زیر ساخت‌های مربوط به صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، فرآوری محصولات کشاورزی این سازمان در ۶ ماهه اول سال جاری داد.

توجه به زیر ساخت‌های نگهداری و ذخیره‌سازی شبکه تعاون روستایی

 غلامرضا هادر بادی در گفت‌و‌گو با خبر نگار ایانا بیان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری، تعداد 14 واحد انبار ساده و مکانیزه در مجموع به ظرفیت 34 هزار و 620 تن که تعداد 12 انبار آن ساده به ظرفیت 17 هزار و 620 تن است و دو دستگاه مکانیزه به ظرفیت 17 هزارتن بهره‌برداری شده است.

وی افزود: به‌عنوان مثال در مدت فوق در استان ایلام انبار ساده به ظرفیت 120 تن و در استان خوزستان هانگار به ظرفیت 500 تن احداث و بهره‌برداری شده است.

هادربادی ادامه داد: همچنین سه واحد انبار ساده در مجموع به ظرفیت سه هزار و 500 تن با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 درصد در استان اصفهان، یک دستگاه انبار ساده به ظرفیت دو هزار تن با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در استان زنجان، یک دستگاه انبار ساده به ظرفیت هزار تن با پیشرفت فیزیکی 10 درصد در استان سمنان، دو دستگاه انبار ساده جمعا به ظرفیت 6 هزار تن با میانگین پیشرفت فیزیکی 55 درصد در استان فارس، دو دستگاه انبار ساده به ظرفیت چهار هزارتن با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 درصد در استان کرمان و یک دستگاه انبار ساده به ظرفیت دو هزار و 500 تن با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در استان یزد در حال احداث است.

وی در خصوص انبار مکانیزه و سردخانه گفت: یک واحد سردخانه به ظرفیت دو هزار تن با پیشرفت فیزیکی 10 درصد در استان زنجان و یک دستگاه سیلو به ظرفیت 15 هزار تن با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در استان کردستان در حال احداث است.

هادربادی درباره صنایع تبدیلی و تکمیلی اضافه کرد: یک واحد بوجاری با ظرفیت دو تن در ساعت در استان زنجان، یک واحد بسته بندی حبوبات در استان کرمان، دو واحد کارخانه خوراک دام جمعا به ظرفیت 20 تن با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در استان اصفهان، یک واحد بسته بندی محصولات گلخانه ای فلفل به ظرفیت یک هزار تن در سال با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در استان اصفهان و همچنین یک  واحد کارگاه گلاب گیری با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در استان اصفهان  در حال احداث یا بهره‌برداری شده است. 

وی در ارتباط با مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گفت: چهار مرکز به مساحت 900 متر مربع شامل؛ یک مرکز به مساحت 350 متر مربع در استان اصفهان با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در دست احداث و یک مرکز به مساحت 30 مترمربع در استان البرز، یک مرکز به مساحت 160 متر مربع در استان کردستان، یک مرکز به مساحت 360 مترمربع در استان همدان به بهره‌برداری رسیده است.

هادربادی در خصوص تجهیز و استاندارد سازی مراکز خرید خاطرنشان کرد: 31 مورد در 12 استان شامل اصفهان، فارس، ایلام، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، همدان، یزد  شامل احداث و تعمیر 11 دستگاه باسکول است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید