Iranian Agriculture News Agency

هادربادی اعلام کرد:

رونمایی از برنامه راهبردی تحول سازمان مرکزی تعاون روستایی

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امروز برای نخستین بار از برنامه راهبردی تحول سازمان مرکزی تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش، رونمایی خواهد شد.

رونمایی از برنامه راهبردی تحول سازمان مرکزی تعاون روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا، در مراسم بزرگداشت هفته تعاون که امروز ساعت ۱۳ به‌صورت حضوری و وبیناری در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد، غلامرضا هادربادی بیان کرد:  مقام معظم رهبری تعابیر بسیار ارزشمندی از تعاون، مانند  چشمه جوشان اشتغال و همچنین گره گشایی از مشکلات دارند. وقتی چنین اعتقادی در صدر نظام توسط مقام معظم رهبری و سایر ارکان نظام وجود دارد، معناش این است که این اعتقاد عملی خواهد شد.

وی ضمن تبریک هفته تعاون به تمامی همکاران خود در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و همچنین معاونت تعاون وزارت تعاون به‌عنوان اعضای یک مجموعه افزود: جا دارد هفته تعاون را به همه تلاشگران عرصه تعاون در سراسر کشور تبریک عرض کنم. 

وی با تشکر ویژه از اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و شرکت‌های برتر و 10 تشکلی که به نمایندگی از خیل عظیم برتر ها و نمونه‌ها در این جلسه حضور دارند، اضافه کرد: این را بدانید که شما قهرمان تولید هستید و فعل خواستن را صرف کردید. شما توانستید بر نیاز ها غلبه کنید و بارها با توکل و خودباوری باعث شدید تا برتر باشید. 

هادربادی گفت: ما امروز به نمایندگی از 69 پروژه حوزه تعاون که حدود 205 میلیارد تومان اعتبار صرف آن شده بود، سه پروژه را در سه استان کشور افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: امروز کار مهم دیگری هم انجام خواهد شد و آن این است که در جلسه شورای معاونان، برای نخستین بار از برنامه راهبردی تحول سازمان مرکزی تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش، رونمایی خواهد شد.

هادربادی گفت: این برنامه به‌عنوان نقشه راه تعاون روستایی کشور مشتمل بر 22 راهبرد و 85 برنامه و 15 سرفصل اجرایی و کاری است  که انشاءالله از نیمه دوم سال جاری نقشه راه سازمان و شبکه تحت پوشش خواهد بود.

وی در خصوص  مطالب مطرح شده توسط مدیران تعاونی‌های روستایی ابراز کرد : مطالب  بسیار ارزشمندی که تشکل‌ها، نمونه‌ها  و همکارانم چه در خصوص بذر و چه در بحث مالیات بیان کردند، بسیار مفید  بود.

هادربادی در خصوص مساله مالیات خطاب به مجلس تصریح کرد: بحث مالیات توان تشکل‌های تعاون روستایی خصوصا در حوزه مالیات غیر عضو را بریده است. امید است که این مساله به لطف خدا و همکاری مجلس حل شود تا بتواند بند را از پای تشکل‌های ما بردارد و منجر به تحرک بیشتر آنها شود.

وی افزود: کار شبکه‌ای بسیار مهم است و اولویت‌بندی امور شبکه‌های تعاون روستایی برای ما بسیار ارزشمند است.

هادربادی در بحث برون سپاری کارها اضافه کرد: هر کجا که نظام مقدس جمهوری اسلامی به تشکل‌ها و مردم تکیه کرد، موفق شد. نمونه بارز آن مدیریت میوه شب عید توسط تشکل‌های تعاون روستایی بود که بدون هیچ گونه هزینه برای دولت با فایده و با اثر بخشی بالا انجام شد و این از توان بالای تشکل‌های ماست.

وی ادامه داد: همچنین در بحث گندم هم امسال به لطف الهی یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران خلق شد، بالای 10 میلیون تن خرید انجام شد که حدود 40 درصد آن توسط تعاون روستایی و تشکل‌های آن تحقق یافت. زیر مجموعه‌های ما محموله‌های خرد گندم را از مناطق صعب‌العبور و دور افتاده جمع کردند و به این ترتیب به خودکفایی کشور کمک کردند. اکنون بحث مدیریت مازاد محصولات را نیز مدیریت می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید