Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

اختصاص تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی به کشاورزان

ذوالفقاری با بیان این که توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به طور جد دنبال می‌شود، گفت: در سال جاری تخصیص اعتبار به کشاورزان با رشد محسوسی نسبت به سال‌های گذشته روبرو بوده است.

اختصاص تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی به کشاورزان

کریم ذوالفقاری، مدیرکل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در خصوص آخرین وضعیت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیان کرد: قرار است در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان اختصاص یابد.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری 5 هزار میلیارد تومان و در نیمه دوم نیز 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده خواهد شد تا شاهد توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کشورمان باشیم.

مدیرکل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این مرکز لیست دستگاه‌ها و تجهیزاتی که مورد تایید و استاندارد بوده و مشمول دریافت تسهیلات بانکی هستند را در سایت مرکز ارائه می‌دهد.

ذوالفقاری ادامه داد: کشاورزان می‌توانند برای تهیه این تسهیلات به سازمان‌های جهاد کشاورزی مراجعه کرده و سپس به بانک کشاورزی بروند تا از مزایای تسهیلات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بهره ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم‌اکنون 1300 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت 10 میلیون تن مواد خام در کشور وجود دارد. این طرح‌ها پیشرفتی بین 60 تا 90 درصد داشته‌اند و به نظر می‌رسد برای تکمیل 100 درصد آن باید اعتباری حدود 27 هزار میلیارد تومان اختصاص یابد.

مدیرکل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در صورت تامین اعتبار ساخت واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش‌های مختلف همچون سردخانه، بسته‌بندی و واحدهایی برای تبدیل ضایعات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده مورد نیاز است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید