Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهادکشاورزی در حاشیه هیات دولت:

طرح «فجر تا فطر» در سراسر کشور برای تنظیم بازار اجرا می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در زمینه تامین کالاهای اساسی کمبود و مشکلی نداریم و این کالاها با تمهیدات صورت گرفته از ابتدای سال، در داخل تامین یا وارد کشور شده‌اند.

طرح «فجر تا فطر» در سراسر کشور برای تنظیم بازار اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به گفت و گوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور اظهار داشت: از امروز طرح «فجر تا فطر» با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح ۳۴ قلم کالا که جزو کالاهای اساسی و مصرفی مردم است، با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصد عرضه می‌شود تا بازار مصرف در ایام عید و ماه مبارک رمضان با آرامش و قیمت‌های متعادل همراه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اجرای این طرح موجب کاهش قیمت‌ها و تثبیت قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان و ایام عید می‌شود، ابراز امیدواری کرد که سایر فروشگاه‌های کشور هم با این طرح همراهی کنند و بتوانند آرامشی در حوزه بازار ایجاد شود.

وی با قدردانی از متولیان فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تولید کنندگانی که با دولت برای اجرای این طرح همکاری دارند، اظهار داشت: برخی شرکت‌های تولیدی قیمت کالاهای خود را کاهش دادند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با سود صفر درصد کالاهای اساسی در این طرح مشارکت کردند.

ساداتی‌نژاد درباره وضعیت خرید و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و واردات آن به بنادر گفت: در زمینه کالاهای اساسی مشکل و کمبودی در کشور نداریم با تمهیداتی که از ابتدای سال انجام شده، بخشی از این کالاها در داخل تامین و بخشی دیگر نیز به بنادر وارد و تخلیه شده‌اند.

وی ادامه داد: البته در محدوده‌های زمانی در تامین ارز تاخیر داشتیم اما در حال حاضر شرایط خوب است و تخلیه از بنادر صورت می‌گیرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ایام پیش رو و عید در تامین فرآورده‌ها مانند مرغ و گوشت منجمد مشکلی نداریم، در مورد ذخایر نهاده‌های دامی نیز وضعیت بسیار خوبی داریم و مشکلی از این بابت در ایام پیش رو وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید