Iranian Agriculture News Agency

کیانی‌راد بیان کرد:

طراحی و پیشنهاد خط‌مشی‌ها و راهبردها در توسعه بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی

رئیس موسسه پژوهشهای برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: یکی از وظایف این موسسه طراحی و پیشنهاد خط‌مشی‌ها و راهبردها در توسعه بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی است.

طراحی و پیشنهاد خط‌مشی‌ها و راهبردها در توسعه بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، علی کیانی راد رئیس موسسه پژوهشهای برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی صبح امروز در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از این موسسه، گفت: سابقه اولیه این موسسه با نام "مرکز تحقیقات روستایی" به سال 1358 بازمیگردد.

وی با برشمردن وظایف مختلف این موسسه، افزود: انجام پژوهش‌های لازم در جهت دستیابی به بهترین و مناسب‌ترین فنون و روش‌های علمی و کاربردی در زمینه برنامه‌ریزی و توسعه کشاورزی از وظایف این مجموعه است.

رئیس موسسه پژوهشهای برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، افزود: همچنین طراحی و پیشنهاد خط‌مشی‌ها و راهبردها در توسعه بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی، انجام پژوهش‌های اقتصادی در زمینه اقتصادکشاورزی، قیمت‌گذاری، واردات، صادرات، بیمه و بازار محصولات کشاورزی و ارائه نتایج تحقیقات انجام‌شده جهت تصمیم‌گیری و همکاری در تهیه و تنظیم و تدوین برنامه‌های راهبردی کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت وزارت جهادکشاورزی از دیگر وظایف مهم این موسسه است.

به گفته کیانی راد؛ موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی در افق چشم‌انداز، سازمانی چابک و پویا، نهاد برتر پژوهش محور، ماموریت‌گرا با منابع انسانی کارآمد و با انگیزه خواهد بود.

رئیس موسسه پژوهشهای برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با اشاره به فعالیت این مجموعه در گروه های پژوهشی مختلف بر تقسیم بندی فعالیت این موسسه در 3 حوزه "فعالیت‌های علمی- پژوهشی و مطالعاتی"، " فعالیت های مشاوره ای" و  " آموزش و توانمندی" تاکید کرد.

وی گفت: شرکت در جلسات، کمیته‌ها و شوراهای مشورتی درون و برون بخشی داخلی و بین‌المللی توسط اعضای هیات علمی و پژوهشگران موسسه و همچنین پاسخ به استعلامات و ارائه گزارش‌ها و یادداشت‌ها سیاستگزاری و خبرنامه‌های تخصصی از دیگر فعالیت‌های مشاوره‌ای موسسه عنوان کرد؛ همچنین موسسه به عنوان نقطه تماس چندین سازمان بین‌المللی از طرف وزارت جهادکشاورزی در‌حوزه وظایف خویش  از جمله سازمان‌ها مرکز  توسعه روستایی یکپارچه  آسیا و اقیانوسیه (CIRDAP)، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (FAO)، سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO)، بانک توسعه اسلامی (IDB)، D8 و .... معرفی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید