Iranian Agriculture News Agency

رئیسی در جلسه شورای‌عالی آب، تصریح کرد:

اصلاح الگوی کشت با ایجاد جذابیت و مشوق‌ برای کشاورزان / مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور است

سند «اصلاح الگوی کشت به تصویب رسید»/ «تشکیل کمیته ملی اصلاح الگوی کشت» به ریاست معاون اول

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب در کشور، اصلاح روش‌های مصرف آب و نیز اصلاح الگوی کشت را از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری و همگامی مردم برای تحقق این اهداف بسیار مهم است.

اصلاح الگوی کشت با ایجاد  جذابیت و مشوق‌ برای کشاورزان / مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر روز گذشته( سه شنبه) در دومین جلسه شورای‌عالی آب در دولت سیزدهم، رئیس جمهور مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت را از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری و همگامی مردم برای تحقق این اهداف بسیار مهم است.

 تشریح عوارض کشت سنتی کشاورزان را با اجرای طرح اصلاح الگوی کشت همراه خواهد کرد

رئیسی اصلاح الگوی کشت با ایجاد مشوق‌ها و جذابیت‌ها برای کشاورزان را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر عوارض کشت سنتی و فواید اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان تبیین شود، حتما از سوی آنان پذیرفته خواهد شد.

 موسسات پژوهشی و دانشگاه‌های کشاورزی برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آبی به میدان بیایند

رئیس جمهور در ادامه با بیان اهمیت کشاورزی علم‌پایه در اصلاح الگوی کشت، به میدان آوردن موسسات تحقیقی و پژوهشی و همچنین دانشگاه‌های کشاورزی را برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آبی ضروری دانست.

در این جلسه دو سند مهم «اصلاح و ارتقای نظام حکمرانی آب» و همچنین طرح «اصلاح الگوی کشت» که از سوی وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی ارائه شده بودند، به تصویب اعضا رسیدند.

همچنین «تشکیل کمیته ملی اصلاح الگوی کشت» به ریاست معاون اول رئیس جمهور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید