Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد تاکید کرد:

استفاده بازرگانان و تجار از ظرفیت های صادراتی به کشور چین

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه ی امضای دو سند همکاری با جمهوری خلق چین بر لزوم استفاده از ظرفیت های صادراتی توسط صادرکنندگان و تجار کشورمان تاکید کرد.

استفاده بازرگانان و تجار  از ظرفیت های صادراتی به کشور چین

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه ی امضای دو سند همکاری برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به چین، گفت: ماه ها مذاکرات فشرده ای با کشور چین داشته ایم و ثمره آن در حوزه صادرات و دیپلماسی غذایی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: سندهای همکاری امروز در شهرستان ملایر و به صورت ویدئوکنفرانس با چین به امضا رسید.

وزیر جهاد کشاورزی  با اشاره به امضای ۲ پروتکل با جمهوری خلق چین، گفت: بازار چین یک بازار ۶۰۰ میلیون دلاری در حوزه مرکبات است که با وجود ظرفیت های مرکبات در کشورمان بازار خوبی برای باغداران ما به شمار میرود.

 به گفته وی، امضای پروتکل بهداشتی در زمینه صادرات عسل نیز با جمهوری خلق چین به امضا رسیده است.

وی با اشاره به بازار مصرف چین در زمینه عسل، گفت: در کشورمان ظرفیت های تولیدی بسیار خوبی  در حوزه عسل وجود دارد.

ساداتی نژاد یادآور شد: امروز پروتکل بهداشتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به امضا رسیده و تجار و باغداران ما می‌توانند از این ظرفیت صادراتی استفاده کنند.

وی گفت: این مهم از نظر اقتصادی و ارزآوری برای کشور حائز اهمیت است.

وزیر جهاد کشاورزی  از همکاری های وزارت امور خارجه در زمینه رفع مشکلات صادراتی تشکر کرد و افزود:  پس از ۱۶ سال صادرات سیب به کشور پاکستان از سر گرفته شد، همچنین  خبر صادرات رسمی فرآورده های طیور و مرغ نیز پس از ۶ سال  به  کشور عراق در این هفته اعلام شد.

وزیر جها کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم در حوزه بین المللی و دیپلماسی غذایی شرایط مطلوبی را برای صادرات محصولات بسیار با کیفیت ایرانی به سایر کشورها داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به سفر هیات دولت به استان همدان و حضور در شهر ملایر، گفت: ملایر  ظرفیت بسیار خوبی در صادرات محصول کشمش با ارزآوری  بالا دارد و از همه فعالین در زنجیره انگور و کشمش تشکر میکنم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید