Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

ایجاد سازوکاری برای شنیده شدن صدای بهره برداران و کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر دولت مردمی، گفت: باید سازوکاری برای شنیدن صدای بهره‌برداران و کشاورزان در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شود.

ایجاد سازوکاری برای شنیده شدن صدای بهره برداران و کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ملاقات نوروزی خود با کارکنان این وزارتخانه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری، گفت: امسال در فرمایشات ایشان به کشاورزی پر رنگ‌تر دیده شده بود.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس نیز این وزارتخانه متفاوت‌تر از سایر وزارتخانه ها عمل کرده و فرمان پذیری بالاتری داشته است، افزود: باید در سال جاری تفکر جهادی همراه با فرمان پذیری بالا مانند زمان جنگ در وزارت جهاد کشاورزی حاکم شود.

 ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه باید در پایان  سال ۱۴۰۱ پاسخگوی عملکرد خود باشیم، یادآور شد: سال ۱۴۰۰ سال سختی برای وزارت جهاد کشاورزی بود زیرا در ابتدای دولت با وجود تحریم‌ها و بازگشت تنظیم بازاربه وزارت جهاد کشاورزی قرارداشتیم.

 وی با اشاره به این مطلب که در اولین جلسه هیئت دولت در سال گذشته قرارگاه مرغ تشکیل شد و امسال در اولین جلسه، افزایش قیمت گندم در راستای حمایت از تولید داخل مصوب شد، گفت: با اینکه تجربه در زمینه‌ی تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی وجود نداشت در این حوزه موفق عمل کرده‌ایم و تنظیم بازار در 6 ماهه دوم ۱۴۰۰ از شش‌ماهه دوم 1399 بهتر بوده است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به شعار امسال «سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» باید سه بخش شیلات، دیم و ترویج ، مورد توجه خاص قرارگیرد  و در آن ها انقلاب صورت پذیرد؛ تاکید کرد: شیلات باید به بخش تولید ثروت تبدیل شود، باید دیم را از فراموش‌شدگی نجات دهیم و در ترویج کشاورزی نیز نیازمند کودتا هستیم چرا که ترویج کشاورزی در حال حاضر نمی‌تواند از تولید داخل حمایت کند، شغل آفرین و دانش‌بنیان باشد.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته هم‌افزایی و همگرایی برون سازمانی خوبی در تامین کالاهای اساسی و اولویت سفره مردم  با دولت و به خصوص با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، دادگستری، نفت و بانک مرکزی داشته است که در سال 1401 باید تقویت شود و نیز هم گرایی درون سازمانی باید ظرفیت فوق العاده ای پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به مولدسازی در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: مولدسازی دارایی‌های وزارت جهاد کشاورزی باید انجام شود و دارایی هر سازمان در حوزه اهداف همان سازمان هزینه شود.

ساداتی نژاد با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر دولت مردمی، گفت: باید سازوکاری برای شنیدن صدای بهره‌برداران و کشاورزان در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شود و برای مردمی بودن  شاخص هایی تعیین شود تا بر اساس آن ها در پایان سال خود را ارزیابی کنیم. 

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی اولین دستگاهی بود که سیستم سامانه درگاه صدور مجوزهای الکترونیکی خود (سِماک) را به دستگاه ملی وصل کرد و البته توجه به این نکته مهم است که  تسهیل در کار مردم باید واقعی باشد تا تولیدی اشتغال آفرین را رقم بزند.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رشد ۳۵ درصدی قیمت جهانی غذا اشاره و تاکید کرد: باید کاری کنیم تا با افزایش بهره وری، غذا با قیمت مناسب تر به دست مردم برسد. 

وی در ادامه به کشت قراردادی اشاره و گفت: امسال باید در کشت قراردادی انقلاب صورت گیرد و کاشت گندم کاملا به ‌صورت کشاورزی قراردادی انجام شود.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار ویژه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، یادآور شد: قرارگاه کشاورزی دانش‌بنیان تا چند روز دیگر در این وزارتخانه راه‌اندازی خواهد شد و نیز درصدد راه‌اندازی دهکده نوآوری هستیم تا بتوانیم حوزه دانش بنیان و فنآوری که فرمان مقام معظم رهبری هست را برای برطرف کردن مسائل بخش کشاورزی فعال کنیم.

 ساداتی نژاد در پایان افزود: فناوری هایی  که در ایران وجود ندارند و به افزایش بهره‌وری کشاورزی کمک می‌کنند باید شناسایی شوند تا برای به کارگیری آن ها در کشوربرنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید