Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد مطرح کرد:

ضرورت توجه به اراضی شیب‌دار و توسعه باغات در لرستان

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توجه به اراضی شیب‌دار و توسعه باغات در استان لرستان تاکید کرد.

ضرورت توجه به اراضی شیب‌دار و توسعه باغات در لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در چهل و نهمین سفر استانی به استان لرستان در جمع خبرنگاران، گفت: ضرورت دارد که در بحث اراضی شیبدار و  توسعه باغات  در این منطقه حمایت های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: برای این منظور اعتباراتی در نظر گرفته شده که بخشی از آن جذب شده که انشالله بتواند اشتغال خوبی را ایجاد کند.

 وزیر جهاد کشاورزی  با اشاره به مساله سیل، تصریح کرد: چند ایستگاه پمپاژ در سیل آسیب دیده اند که امیدواریم تعدادی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا شرایط بهتری را برای کشت کشاورزان ایجاد کنیم.

  ساداتی‌نژاد افزود: ظرفیت شیلات در حاشیه رودخانه ها وجود دارد و استان لرستان قطب شیلات به شمار میرود.

وی با اشاره به سرآمد بودن استان لرستان در کشت دیم در کشور، افرود: ظرفیت شیلات اشتغال و ثروت خوبی به خصوص حوزه خاویار ایجاد میکند و  در این مهم ظرفیت خوبی وجود دارد و بنا شده در برنامه تحول شیلات سهمیه و ظرفیت خوبی را به استان اختصاص بدهیم.

  وی با اشاره به خسارت وارده شده در حدود ۴۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی، افزود: به دنبال راهکار برای کمک به کشاورزان در این زمینه با پیشنهاد استاندار و نمایندگان این منطقه در مجلس شوراس اسلامی هستیم.

وی با اشاره به تاکید بر اینکه حفظ روستا دارای اهمیت است، افزود: شهرستان پل دختر دارای ۴۰۰ روستا بوده که برای صیانت از اشتغال روستایی باید از حوزه کشاورزی و دامپروری حمایت کنیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید