Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد مطرح کرد:

ایجاد کمیته‌ای برای مدیریت سرمازدگی و استقرار آن در استان یزد

وزیر جهاد کشاورزی از ایجاد کمیته ای برای مدیریت سرمازدگی باغات و استقرار آن در استان یزد خبر داد.

ایجاد کمیته‌ای برای مدیریت سرمازدگی و استقرار آن در استان یزد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یکروزه هیات دولت به استان یزد در  حاشیه بازدید از باغات پسته شهرستان مروست درجمع خبرنگاران، گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات باغات منطقه در محصول پسته سرمازدگی به خصوص در دو سال گذشته  بوده  و  زمانی که این موصوع ادامه‌دار باشد شاهد سایر چالش ها در این حوزه به خصوص در حوزه مالی و معوقات بانکی کشاورزان خواهیم بود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی از دیگر مشکلات این منطقه خسارت وارده سیل بوده که فعالیت هایی در این زمینه انجام شده اما نیازمند اقدامات بیشتری است.

وی گفت: مبحث برق چاه‌های کشاورزی، سوخت ادوات کشاورزی از جمله موارد مطرح شده بوده که فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اطلاعاتی را جمع بندی کرده‌اند و کمک خواهیم کرد تا با مصوبات  در این  سفر مسائل رفع شود.

 ساداتی‌نژاد با اشاره به برنامه ریزی برای مدیریت سرمازدگی در منطقه، افزود:  اگر امسال سرمازدگی استمرار پیدا کند، وضعیت باغات دچار چالش میشود، در این راستا کمیته‌ای در معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این منطقه تشکیل شده تا از روش های موفق اجرا شده در سایر استان ها استفاده کند. 

ساداتی‌نژاد افزود: تا در این مهم بتوانیم با کمک کشاورزان و پیش بینی های هواشناسی و آموزش هایی که داده میشود حداکثر حمایت را از کشاورزان داشته باشیم. همچنین به پشتوانه تسیهلات بانکی نیز برای آنان درنظر میگیریم تا از کشاورزان حمایت کرده و از کشاورزی صیانت کنیم.

وی افزود: البته در برنامه های بلند مدت، ایجاد گونه های مقاوم به سرما نیز در پژوهشکده های کشاورزی در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید