Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد تصریح کرد:

۱۱.۷ درصد سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی

به دنبال جبران کمبود سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در سالهای گذشته هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۱۱.۷ درصد سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی بوده اما بالاترین سهم سرمایه گذاری در این بخش ۴ درصد است؛ بدین معنی که حدود ۸ درصد کسری سرمایه گذاری در سال های قبل وجود داشته که باید جبران شود.

۱۱.۷ درصد سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان زنجان و در مراسم کلنگ زنی  "مجتمع گلخانه‌ای دکتر فلاح"، گفت: به شدت به دنبال آنیم تا سرمایه از بخش غیر کشاورزی به بخش کشاورزی ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: این مهم به دلیل آن است که سال های گذشته در سرمایه گذاری بخش کشاورزی به اندازه سهم تولید ناخالص داخلی نبوده است.

ساداتی‌نژاد افزود: ۱۱.۷ درصد سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی بوده اما بالاترین سهم سرمایه گذاری در این بخش ۴ درصد است؛ بدین معنی که حدود ۸ درصد کسری سرمایه گذاری در سال های قبل وجود داشته که باید جبران شود.

وی تنها راه جبران سرمایه گذاری این بخش را ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران سایر بخش عنوان کرد و گفت:  این مهم مانند این پروژه بسیار دارای اهمیت است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: هم افزایی خوبی در منطقه در حوزه کشاورزی وجود دارد و ما در این مهم حمایت میکنیم تا با قدرت و قوت پیش ببرد.

ساداتی نژاد در پایان گفت: با حضور سرمایه گذاران در این بخش، کشاورزان میتوانند در حوزه معیشت شرایط مطلوب تری را داشته باشند و اشتغال بخش نیز افزایش یابد.

 

گفتنی است، این پروژه م در  ۳۷هکتار کلنگ زنی شده  که ۲۹ هکتار آن سطح مفید گلخانه است، پیش‌بینی تولید سالیانه این مجموعه  ۹هزار تن انواع سبزی و صیفی با با اشتغال زایی مستقیم ۳۵۰ نفر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید