Iranian Agriculture News Agency

در سفر یک روزه به استان سیستان و بلوچستان انجام شد:

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مراکز قرنطینه گیاهی در سیستان و بلوچستان

وزیر جهاد کشاورزی از مراکز قرنطینه گیاهی در سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مراکز قرنطینه گیاهی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به منظور شرکت در مراسم احداث ۱۰۰۲ واحد مسکونی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، از مراکز قرنطینه گیاهی این استان بازدید کرد.

لازم به ذکر است، استان سیستان و بلوچستان در مرزهای آبی و خاکی با 3 کشور افغانستان ،پاکستان و مرز آبی با کشور عمان هم  است . 

این استان دارای 7 مرکز قرنطینه گیاهی می باشد که 2 مرز (گمشاد و میلک با افغانستان )4 مرکز (میرجاوه ،کوهک سراوان ،پیشین راسک و ریمدان دشتیاری با پاکستان ) و مرکز دریایی چابهار منطقه آزاد با کشور عمان است .

مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه یکی از 3 مرکز قدیمی کشور است که بیش از نیم قرن قدمت داشته و از دهه 40 تا کنون فعالیت آن ادامه داشته است .

گفتنی است، در اوایل انقلاب ساختمان مذکور تحویل نهادهای انقلابی شده که دقیقاً در نقطه صفر مرزی قرارداشته است و در آن زمان سرویس دهی از مرکز استان انجام شده است. در سال 95 زمین حاضر به مساحت حدود 1100 متر مربع به سازمان جهاد کشاورزی واگذار  و ساخت مرکز قرنطینه میرجاوه در سطح حدود 300 متر مربع با استعداد (آزمایشگاه ،دفتر کار کارشناس ،مامورسرا و ... ) در دستور کار قرار گرفت و نهایتا ساختمان مذکور در بهمن سال 1398 به بهره برداری رسید. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید