Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در مراسم احداث واحدهای مسکونی در سیستان و بلوچستان:

احداث ۱۰۰۲ واحد مسکونی در فاز اول طرح ساخت مسکن برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در سیستان و بلوچستان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بحث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اعم از رسمی، قراردادی، حجمی، بازنشستگان و مستمری بگیران وزارت جهاد در دستور کار قرار گرفت و این تفاهم نامه امضا و اجرایی شده است و امروز این پروژه را از سیستان و بلوچستان شروع می‌کنیم.

احداث ۱۰۰۲ واحد مسکونی در فاز اول طرح ساخت مسکن برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان سیستان و بلوچستان، در مراسم احداث ۱۰۰۲ واحد مسکونی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اطهار کرد: مسکن برای تمام خانواده ها حائز اهمیت است، حضرت امام (ره) در سال ۵۷ حساب ۱۰۰ امام را که باز کرد یکی از اقدامات بسیار مهم در ابتدای انقلاب و نشان دهنده نگاه جامع ایشان به موضوع مسکن بود.

وی افزود: امروز دغدغه بزرگ تمام خانواده ها موضوع مسکن است و بر روی آرامش رفاهی، روحی و روانی خانواده ها تاثیر بسیاری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن هم که رئیس جمهور دستور دادند و در حال اجرا است، بحث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اعم از رسمی، قراردادی، حجمی، بازنشستگان و مستمری بگیران وزارت جهاد در دستور کار قرار گرفت و این تفاهم نامه امضا و اجرایی شده است و امروز این پروژه را از سیستان و بلوچستان شروع می‌کنیم.

وی افزود: در فاز اول این طرح، ۱۰۰۲ واحد مسکونی را شروع می‌کنیم و امیدواریم به زودی بتوانیم در فاز بعدی در جنوب این استان احداث واحدهای مسکونی را آغاز کنیم تا کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند و آرامش و امنیت به زندگیشان حاکم شود.

ساداتی نژاد تاکید کرد: با قدرت این کار را اجرا خواهیم کرد تا بتوانیم مشکل مسکن پرسنل وزارت جهاد کشاورزی را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه پرسنل وزارت جهاد کشاورزی از نجیب ترین کارکنان دولت هستند و خدمات بسیاری در زمینه امنیت غذایی و پایداری تولید در کشور انجام می دهند، گفت: به خصوص در بحث آزادسازی ارز و اجرای طرح مردمی یارانه ها، در این وزارت خانه تلاش شبانه روزی انجام شده که باعث فراوانی و در دسترس بودن مواد غذایی شده است.

مقام عالی وزارت عنوان کرد: از شرکت خصوصی که به توسعه باغات خرما در استان سیستان و بلوچستان اقدام کرده است تشکر می کنیم و امیدواریم این اقدام باعث اقتصادی شدن باغات خرما در استان سیستان و بلوچستان شود و بتوانیم در سایر استانها هم آن را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: اقدامات بسیاری در زمینه نخیلات پربازده و نخیلات اقتصادی انجام شده که امیدواریم ثمره خوبی برای کشور داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث تولید موز در سواحل مکران اقدامات خیلی خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در کشت و صنعت مکران توسط بخش خصوصی در حال انجام است، به خصوص تلفیق مزارع میگو و باغات موز می تواند یک کار اقتصادی را در این منطقه رقم بزند.

وی در رابطه با پرورش شتر در این استان گفت: پرورش شتر در استان هم یک اقدام اقتصادی است ظرفیت هایی که این استان از قدیم‌الایام داشته موجب شده تا بتواند در این زمینه فعالیت بسیار زیادی داشته باشد و با این اقدامات ما نیازی به واردات گوشت یا برنج از کشورهای دیگر نخواهیم داشت.

ساداتی نژاد ادامه داد: نگاه ما این است که این استان می تواند به خوبی با استفاده از ظرفیت‌های همسایگان تامین گوشت و برنج کشور را انجام دهد، بنابراین از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان می خواهیم این موضوع را پیگیری کند تا بتوانیم تامین تجارت از طریق مرز را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: طرح تولید مرغ و تخم مرغ در استان هم انجام شده و مجوزهای لازم داده شده است، باید تا پایان سال ۱۴۰۱ به خودکفایی در تولید برسیم تا در سال ۱۴۰۲ به سمت صادرات برویم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم دین خودمان را به مردم استان سیستان و بلوچستان ادا کنیم و در حوزه تولید ثروت و اشتغال این استان را به یکی از پر جاذبه ترین استان های کشور برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، آبزی پروری، تجارت و منطقه آزاد تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید