Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در سفر به استان کرمانشاه:

رشد ۱۰ درصدی تولید گندم در استان کرمانشاه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این شهرستان 50 هزار تن گندم تولید شده و در کل استان کرمانشاه 10درصد رشد تولید گندم داشته ایم که از کشاورزان بسیار تشکر می کنم.

رشد ۱۰ درصدی تولید گندم در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان کرمانشاه، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه، به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور به شهرستان های روانسر و جوانرود سفر کرده است، در حاشیه بازدید از مزارع گندم این استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه ما مهمان مردم روانسر بودیم و با مردم این شهرستان را شنیدیم.

وی افزود: در این شهرستان 50 هزار تن گندم تولید شده و در کل استان کرمانشاه 10درصد رشد تولید گندم داشته ایم که از کشاورزان بسیار تشکر می کنم، تا کنون 420 هزار تن گندم توسط کشاورزان این استان به دولت تحویل شده است و ان شاالله تا هفته آینده مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت های بسیار خوبی در تولید غلات و حبوبات دارد و رتبه نخست تولید نخود در کشور را دارد و ظرفیت خوبی در تولید گندم دیم دارد، همچنین سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری در این استان جز اولین اولویت ها است؛ این استان ظرفیت های اقلیمی و نیروی انسانی خوبی دارد و کشاورزان ما دارای نبوغ نوآوری هستند.

وی افزود: یکی از کشاورزان در این منطقه گیاه گلرنگ وحشی را پرورش داده که می تواند در اراضی دیم رشد کرده و از آب سبز استفاده کند که نشان دهنده این است که این منطقه بسیار مستعد است و کشاورزان سخت کوش و متخصصی دارد.

مقام عالی وزارت تصریح کرد: از مروجین پهنه که در کنار کشاورزان هستند بسیار تشکر می کنم، از محل اعتبارات 3 هزار میلیارد تومانی سفر، 2هزار و 500 میلیارد تومان برای صنایع تبدیلی، سرمایه گذاری و تسهیلات در نظر گرفته شده که می تواند تحول در این منطقه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یکی ازمسائل مهم این سفر بحث تسهیلاتی است که برای دامداران و مرغداران دیده شده است، افزود: حدود 73 هزار نفر تاکنون از این تسهیلات استفاده کرده اند و حدود 7 هزار و 200 میلیارد تومان از این اعتبارات توسط دامداران جذب شده و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل تا سقف 20 هزار میلیارد تومان این طرح را استمرار می دهد و ما در تلاش هستیم که نقدینگی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: نهاده دامی به قدر کفایت بر روی سامانه بازار گاه وجود دارد و تلاش شده در این سامانه تسهیلاتی مانند خرید توافقی برای دامداران و مرغداران لحاظ شود تا تولیدکنندگان با واردکنندگان نهاده دامی مذاکره کنند و بحث های مالی را به صورت اعتباری پیش ببرند و این طرح را استمرار خواهیم داد. همچنین کارخانجات خوراک دام، اتحادیه های دام و طیور و صندوق های اعتباری را به کمک گرفتیم تا بتوانیم نهاده را به صورت اعتباری در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

 

 

حجم ویدیو: 12.46M | مدت زمان ویدیو: 00:03:51
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید