Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد

در مراسمی با حضور رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی و رییس موسسه تحقیقات دیم کشور ،حکم معاون وزیر و ‌رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی به محمد رضا رضایی به عنوان سرپرست ریاست مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی آذربایجان غربی اهدا و از زحمات و تلاشهای عباسعلی روانلو رییس سابق مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد
به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، حسین جعفری رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور در این آیین ضمن تقدیر از زحمات رییس سابق مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی استان و ارزوی موفقیت برای محمد رضا رضایی سرپرست جدید این مرکز، اظهار کرد: بخش تحقیقات و آموزش در کشاورزی با توجه به شرایط موجود کشور نیازمند توجه و سرمایه گذاری ویژه ای است و باید فاصله بین آموزش و تحقیقات کاهش یابد تا بتوانیم نتیجه یافته های تحقیقاتی محققان را درارتقای راندمان محصولات کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی بیش از پیش شاهد باشیم.
جعفری اضافه کرد: تحقیق و توسعه نقش عمده ای در نوآوری، افزایش بهره وری و بهبود رشد اقتصادی ایفا می کند.
وی تصریح کرد: در بحث انتقال یافته های تحقیقاتی کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست و ضرورت دارد به منظور اثر بخشی یافته ها و بالفعل شدن ظرفیت های بالقوه ، روحیه کارتیمی در بین محققان ارتقا یابد. 
وی تاکید کرد: کشاورزی پویا و بالنده نیازمند صرف هزینه مناسب در بخش تحقیق، توسعه امور آزمایشگاهی و پژوهش است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین بر ضرورت افزایش اعتبارات به امر پژوهش در بخش کشاورزی به منظور تولید دانش و توسعه انتقال یافته های تحقیقاتی بین بهره برداران بخش تاکید کرد.
وی با اشاره به بالابودن میانگین سنی و سطح سواد بهره‌برداران، سنتی‌بودن شیوه کشاورزی و افزایش سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص استان اظهار کرد: باید به منظور برنامه‌ریزی بهتر و تدوین الگوی کشت، بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، تعداد قطعات زمین، مالکان، موقعیت جغرافیایی و نوع کودهای مصرفی و اطلاعات توصیفی و مکانی با استفاده از فناوری های جدید گردآوری و تهیه شود.
جلیلی بیان کرد: اجرای طرح جامع اطلاعات کشاورزی استان و تهیه نقشه کاداستر اراضی آبی شامل اطلاعات مکانی و توصیفی قطعات اراضی تحت بهره‌برداری، برقراری کشاورزی قراردادی در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، تهیه نقشه‌های تناسب اراضی جهت تدوین الگوی کشت از مهمترین اولویت‌های اجرایی سازمان در سال جاری است.
وی با اشاره به اشتغال 32.8 تا 38 درصدی جمعیت استان در بخش کشاورزی، تصریح کرد: نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و علمی‌تری در بخش کشاورزی هستیم تا دانش کشاورزان افزایش یافته و علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر به سمت کشاورزی علمی در استان حرکت کنیم.
در ادامه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز داشتن تعهد ،دلسوزی و تجربه در کار را شرط لازم یک مدیر موفق عنوان کرد و افزود: مدیریت علم و هنر است و در این راستا باید مدیران برنامه ریزی منسجمی برای اداره امور محوله و تحقق اهداف و پیشرفت کاری خود داشته باشند. 
عباسعلی روانلو رییس سابق مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی استان نیز دراین آیین ضمن ارائه گزارشی از اثربخشی تحقیقات کشاورزی در طی مدت دو سال مدیریتی وی ، خواستار توجه بیشتر مسولان به تخصیص اعتبارات بودجه ای در توسعه امر پژوهش آموزش و ترویج کشاورزی در استان شد.
وی تجهیز زیر ساخت ها و ساماندهی ایستگاه های تحقیقاتی ، ازمایشگاه ها، گلخانه ها و نوسازی ساختمان ستادی مرکز و اجرای ۱۶۰ پروژه تحقیقاتی کشاورزی را از اهم اقدامات و دستاوردهای دوران تصدی مدیریتی خود عنوان کرد. 
رضایی سرپرست جدید این مرکز نیز در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه های کاری خود پرداخت .
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید