Iranian Agriculture News Agency

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی در ارومیه برگزار می‌شود

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده‌ها، روش‌های نوین آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور، ابزار ملی برای حفظ آب، خاک، حیات و محیط‌زیست در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه از 30 آبان لغایت 3 آذر ماه 1402، برگزار می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی در ارومیه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی  در جلسه هماهنگی برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه ،گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 100 شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی برگزار خواهد شد که 39 درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه در حوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، 32 درصد در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، 29 درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: همچنین 15 درصد از شرکت‌های، شرکت کننده در حوزه دانش‌بنیان و 13 درصد در بخش‌های علمی و تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور یافتند که ظرفیت خوبی برای بهره‌برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه ارائه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی، به‌منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید صادراتی در داخل و خارج کشور و تبادل اطلاعات و تجربیات در فضای ارتباطی و موثر نمایشگاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دومین رویداد ترویجی محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز هم‌زمان از 30 آبان ماه لغایت سه آذرماه 1402، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری پنل تخصصی پرسش و پاسخ با حضورمحققین و کارشناسان موضوعی سازمان و مسئولین پارک علم و فناوری، کارگاه آموزشی آشنایی با هواشناسی کشاورزی، بازدید از مزرعه نوآور، باغ نمایشی و یکی از مراکز جهاد کشاورزی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خبرگان کشاورزی حاضر در نمایشگاه از اهم برنامه‌های گردهمایی ویژه شتاب بخشی کشاورزی دانش‌بنیان با محوریت خبرگان کشاورزی در ارومیه است.

این مسئول ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای آشنایی بهره‌برداران با آخرین دستاوردهای تکنولوژی در بخش کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید