Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۳۵ تن سنجد از باغ‌های آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هم‌زمان با آغازفصل پاییز، برداشت سنجد از سطح باغ‌ها و حاشیه زمین‌های زراعی استان آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۵ تن سنجد از سطح باغات استان برداشت شود.

برداشت ۳۵ تن سنجد از باغ‌های آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی دیانتی بیان کرد: درخت سنجد در باغ‌ها و حاشیه زمین‌های زراعی به‌عنوان بادشکن کشت می‌شود و میوه آن به علت فواید فراوان درمانی، خواهان زیادی دارد.

وی بابیان اینکه درخت سنجد در برابر شوری خاک و کم‌آبی مقاومت زیادی دارد، افزود: عملکرد تولید این میوه در هر هکتار دو هزار کیلوگرم است و درمجموع حدود ۱۷ هکتار مساحت باغات سنجد استان است.

دیانتی خاطرنشان کرد: امسال حدود ۳۵ تن میوه سنجد از حدود ۱۷ هکتار از باغات بارور موجود در اراضی استان برداشت می‌شود.

وی افزود: میوه سنجد در چهار نوع عنابی، پائیزی، سفید و سیاه در استان کشت می‌شود و برداشت میوه سنجد از اوایل نیمه دوم شهریورماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می‌یابد.

سنجد به‌عنوان یک میوه دارویی مؤثر بیشتر موردتوجه قرارگرفته است و به گفته کارشناسان تغذیه  استفاده از آرد سنجد بدون جدا کردن پوست و هسته در درمان لثه و دندان، آرتروز، پوکی استخوان، جلوگیری از خون‌ریزی داخلی معده، دردهای روماتیسمی و مفصلی، درمان اسهال در کودکان و افزایش هوش نقش بسزایی دارد و امروزه از آن در صنعت تولید لوازم‌آرایشی هم استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید