Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم از مزارع آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سایه تلاش شبانه‌روزی کشاورزان زحمت‌کش استان و کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی امسال با پیش‌بینی برداشت بیش از یک میلیون تُن گندم از مزارع استان ، رکورد خرید تضمینی گندم با خرید حدود ۷۰۵ هزار تن شکسته شد.

 پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش خبرزنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی در جشن شکر گزاری برداشت محصول گندم و تجلیل از قهرمانان عرصه تولید بخش کشاورزی آذربایجان غربی، با اعلام این خبر افزود: افزایش تولید گندم؛ دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است و استان امسال برای اولین بار به رتبه 5 کشوری در تولید گندم ارتقا پیدا کرد، همچنین میزان خرید تضمینی گندم حدود ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. 

شهبازی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در بخش کشاورزی و کسب رتبه‌های برتر کشوری در تولید محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم مهم‌ترین راهکار کمک به مصرف بهینه آب و احیای دریاچه ارومیه است. 

وی توضیح داد: از تلاش و زحمات شبانه‌روزی بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قدردانی می‌کنیم که با افزایش آگاهی و مشارکت با مسئولان دولتی و استفاده بهینه از فرصت‌ها و امکانات موجود در جهت ارتقای بهره‌وری و صرفه‌جویی در منابع آبی، تغییر الگوی کشت و توسعه روش‌های مدرن در بخش کشاورزی با توجه به تغییرات اقلیمی و بحران خشکی دریاچه ارومیه تلاش و ما را همراهی می‌کنند. 

این مسئول ادامه داد: با توجه به اشتغال بخش کثیری از جمعیت استان در بخش کشاورزی، اگر در حال حاضر مشکل خاصی در تامین کالاهای اساسی مردم و تولید محصولات کشاورزی نداریم، در سایه تلاش و زحمات شبانه‌روزی پیشگامان عرصه تولید است. 

وی بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کنیم و با ارتقای دانش کشاورزی و مهارت کشاورزان، افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری را شاهد باشیم که نتیجه آن رقم خوردن کشاورزی دانش‌بنیان و علمی و توسعه پایدار کشاورزی است. 

همه ساله با هدف ارج نهادن به زحمات پیشگامان عرصه تولید، و همچنین توسعه و ترویج کشاورزی دانش‌بنیان در عرصه های تولید مراسم انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی استان برگزار می‌شود. 

استفاده از کشاورزان نمونه یکی از راهبردهای ترویج کشاورزی است. نشر فناوری‌ها و شیوه‌های نوین در بین جمعیت کشاورزان، معرفی قابلیت‌ها و دستاوردهای بخش کشاورزی و منابع طبیعی به آحاد جامعه و ارائه الگوهای برتر عینی و فراهم کردن بستری الگوساز برای تاسی سایر بهره‌برداران از اهداف این راهبرد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید