Iranian Agriculture News Agency

اصلاح الگوی کشت در راستای احیای دریاچه ارومیه

محمدصادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اصلاح الگوی کشت در راستای احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، در این دیدار استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آخرین اقدامات انجام یافته در خصوص مدیریت و اصلاح الگوی کشت و برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری، تدابیر لازم برای تشدید نظارت بر کنترل میزان مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اندیشیده و اجرای آن نیازمند حمایت در سطح ملی است.

 محمد صادق معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در بخش کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی ضروری است و برای جلوگیری از خام فروشی و بالابردن ارزش افزوده تولید، واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان باید توسعه یابد. 

 معتمدیان، خواستار توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به تامین اعتبارات لازم برای حمایت از توسعه واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین تامین نهاده‌های کشاورزی در استان شد.

وی همچنین از وزیر جهاد کشاورزی برای سفر به استان و بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی دعوت کرد که با استقبال وزیر جهاد کشاورزی این سفر به‌زودی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید