Iranian Agriculture News Agency

اهمیت افزایش همکاری جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری در آذربایجان غربی

در دیدار رئیس و معاون پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر افزایش همکاری و تعاملات بیشتر جهاد کشاورزی با پارک علم و فناوری استان تاکید شد.

اهمیت افزایش همکاری جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی بابیان اینکه نیازمند هوشمندسازی و افزایش ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی با توجه به بحران خشک‌سالی دریاچه ارومیه هستیم، افزود: هرچه قدر ارتباط بین پارک و بخش کشاورزی بیشتر باشد مسلما ثمرات خوبی در جهت توسعه کشاورزی مدرن و علمی در استان خواهد داشت.

جواد نوری نیا رئیس پارک علم و فناوری استان نیز با بیان اینکه در راستای حمایت از کشاورزی دانش‌بنیان در نظر داریم دهکده فناوری در زمینه کشاورزی هوشمند و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه‌های مختلف کشاورزی با حمایت جهاد کشاورزی ایجاد کنیم، ادامه داد: هدف از ایجاد پردیس شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و دارای ایده‌های نو برای کمک به پیشبرد انتفال دانش به عرصه کشاورزی است.

نوری نیا بیان کرد: در صورت فراهم کردن زیر ساخت‌ها و پیش نیازهای لازم از طرف جهاد کشاورزی برای ایجاد پردیس فناوری کشاورزی، ما آمادگی فراهم کردن بسترهای لازم برای تسهیل‌گری قانونی جهت انتقال و توسعه فناوری در این زمینه هستیم.

در ادامه جلسه مباحث مربوط به تعاملات بیشتر و انعقاد تفاهم‌نامه در جهت ایجاد پردیس و توسعه روش‌های هوشمندسازی در بخش کشاورزی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید