Iranian Agriculture News Agency

ارتقای صادرات از مسیر تحول در زیرساخت‌ها می‌گذرد

ارتقای صادرات از مسیر تحول در زیرساخت‌ها می‌گذرد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، همزمان با سومین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، جلسه فعالان اقتصادی و مدیران عامل تشکل‌های بخش کشاورزی استان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به منظور هم‌فکری و تبادل نظر در خصوص مسائل بخش کشاورزی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه برگزار شد.

شهبازی افزود: دسترسی صادر کننده‌ها به پایانه‌های صادراتی جامعی که همه بخش‌ها و نیازهای این صنف را پوشش بدهد خود گامی بلند در راستای ارتقای کیفیت صادرات محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای، سیب درختی، عسل و محصولات فرآوری شده در صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در برنامه صادرات استان لحاظ شده‌است.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی پایانه صادراتی در آینده نزدیک در استان، روند صادرات محصولات کشاورزی از این استان که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور ، توسعه و رونق پیدا کند.

این مسئول یادآور شد: قطعی روزانه برق در واحدهای تولیدی و گلخانه‌ها و زمان کار کارگران در مزارع و باغات باعث وارد شدن خسارت زیادی به بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌شود که در این زمینه باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

در ادامه فعالان اقتصادی  و تشکل‌های بخش کشاورزی به بیان مسائل و مشکلات خود با ریاست سازمان پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید