Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از طرح گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی ۱۴ تنی در ارومیه

به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یک طرح گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ تن در سال با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان، فرماندار ارومیه و جمعی از مسولان استانی در روستای تازه کند از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

 بهره برداری از طرح گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی ۱۴ تنی در ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان‌غربی، خسرو شهبازی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان در آیین افتتاح این واحد تولیدی اظهارکرد : این گلخانه در سطح یکهزار و ۴۰۰متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال احداث شده و برای ۴ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

شهبازی افزود: تعداد ۲۲۰ واحد گلخانه فعال به مساحت ۶۱/۵ هکتار در سطح ۱۶ شهرستان استان وجود دارد که ۶۱۵ نفر به طور مستقیم و ۱۲۳۰ نفر به طور غیر مستقیم در این گلخانه ها اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه های استان شامل: خیار، گوجه فرنگی. توت فرنگی، گیاهان دارویی، نهال،  گل شاخه بریده ، گل و گیاهان زینتی ، نشاء  و ... است.

این مسول با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران در زمینه توسعه گلخانه ها در استان، ادامه داد: توسعه گلخانه های استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴۳ واحد بوده است.

شهبازی تاکید کرد: در راستای توسعه نهضت گلخانه ها در استان بنا بدستور استاندار آذربایجان‌غربی، تاکنون ۱۲۲۵ هکتار از اراضی مستعد جهت احداث سایت های گلخانه ای در استان شناسایی شده است که در دست بررسی ، پیگیری و اخذ استعلام های لازم هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: در راستای تعییر الگوی کشت و مشارکت در احیای دریاچه ارومیه، می توان کشت های گلخانه ای را به دلیل مصرف کم آب و بازدهی بالا، جایگزین کشت محصولات در فضای باز کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید