Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری همزمان از ۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی استان با حضور استاندار آذربایجان‌غربی

تحقق نهضت راه اندازی واحدهای سورتینگ و بسته بندی میوه در استان

به مناسبت دهه مبارک فجر، همزمان با افتتاح ۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی، پنجاه و دومین واحد سورتینگ و بسته‌ بندی میوه‌ در استان بدست استاندار آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

بهره برداری همزمان از ۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی استان با حضور استاندار آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، خسرو شهبازی در آیین افتتاح همزمان این طرحها که عصر روز پنج شنبه به صورت نمادین در واحد سورتینگ و بسته‌ بندی میوه‌ در منطقه باروندور چای شمالی شهرستان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد :  این پروژه ها در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال امروز به بهره برداری می رسد.

شهبازی افزود: با بهره برداری از این پروژه ها برای یکهزار و ۶۸۱ نفر اشتغال پایدار ایجاد، دو هزار و ۲۷۶ خانوار روستایی و عشایری نیز از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

این مسئول تاکید کرد: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز آورده شخصی خود سرمایه گذاران در این بخش است که رقم قابل توجهی است که نیاز است ، از سرمایه گذاران در این بخش حمایت شود.

وی تصریح کرد:  مراسمات دهه فجر امسال با شعار محوری «ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار» در حال برگزاری است که شعار محوری بخش کشاورزی نیز کشاورزی دانش بنیان ضامن امنیت غذایی انتخاب شده  است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: تامین غذایی شهروندان مهمترین اولویت راهبردی جهاد کشاورزی است که باید با برنامه‌ریزی هرچه بهتر و بیشتر در جهت ارتقاء امنیت و رفاه غذایی مردم تلاش و حرکت کنیم.

شهبازی افزود: اهداف اصلی مجموعه ، دانش بنیان سازی بخش کشاورزی با نفوذ علم و فناوری به بخش ، مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، توسعه کشت های متراکم گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت قرار دادی، سیستم های نوین آبیاری، اصلاح و نوسازی باغات، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی ، سنددار شدن اراضی کشاورزی به منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، تقویت صادرات محصولات و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ، افزایش درآمد بهره‌ برداران، رونق تولید، رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش و تامین امنیت غذایی مردم و به طور کلی توسعه کشاورزی پایداردر استان است.

در ادامه این آیین همزمان با افتتاح ۸۶ پروژه بخش کشاورزی استان، این واحد بسته بندی و سورتینگ میوه با صرف یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۰ هزار تن ظرفیت بسته بندی در سال و ظرفیت بسته بندی روزانه ۲۰۰ تن با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و مسؤلان استانی به بهره برداری رسید. با بهره برداری از واحد یاد شده اشتغال مستقیم برای ۲۵۰ هزار نفر فراهم و  ۵۰۰ خانوار از عواید آن بهره مند  می شوند. در آغاز بکار این واحد تولیدی استاندار به همراه معاونین ،فرماندار ارومیه و سرپرست سازمان جهاد کشاورزی و سایر مسولان استانی و تعدادی از فعالان بخش کشاورزی آذربایجان غربی از این مکان صنعتی و اقتصادی بازدید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید