Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

84 درصد از مطالبات چغندر کاران آذربایجان غربی پرداخت شد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری یک میلیون و 700 هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند استان خریداری و 84 درصد از بهای چغندر کاران تاکنون پرداخت شده است.

84 درصد از مطالبات چغندر کاران آذربایجان غربی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: مجموع ارزش چغندرقند های خریداری شده سه هزار و 311 میلیارد تومان است که از این مبلغ 2 هزار و 757 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: کارخانجات شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، نقده، میاندوآب، خوی و مهاباد خریدار این محصولات بودند و کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندر قند را در سال جاری داشتند.

به گفته وی شهرستانهای پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند. وحدت با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: پنج کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه 19 هزار و 800 تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعالیت داشتند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: متوسط عیار چغندرقند برداشتی 16.89 درصد است، افزود: 14 هزار و 600 هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول در زیر حوضه دریاچه ارومیه قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید