Iranian Agriculture News Agency

حضور کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در برنامه شانلی گونلر سیمای مرکز استان

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به همراه جمعی از معاونین و مدیران ستادی و ادارات تابعه ، کارکنان و خانواده های آنان در برنامه شانلی گونلر از صدا و سیمای مرکز استان حضور پیدا کردند.

حضور کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در برنامه شانلی گونلر سیمای مرکز استان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، خسرو شهبازی در این برنامه با تبریک حلول ماه پرفضیلت رجب المرجب و تقارن آن با جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره 72 شهید سنگر ساز بی سنگر جهاد کشاورزی و شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد : مجموعه جهاد کشاورزی ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده خوی مخصوصا کشاورزان و دامداران خسارت دیده از این حادثه ،آماده هر گونه خدمات رسانی به زلزله دگان و کمک به تسریع در بازسازی اماکن دامی روستایی در این مناطق با استفاده از ظرفیت های موجود است.

شهبازی افزود : مراسمات دهه فجر امسال با شعار محوری «ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار» برگزار خواهد شد که شعار محوری بخش کشاورزی نیز کشاورزی دانش بنیان ضامن امنیت غذایی انتخاب شده است .

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم حوزه کشاورزی به صورت ویژه و توسط شخص رئیس جمهور مورد حمایت است و قطعا در این دولت شرایط مطلوب تری را در حوزه کشاورزی خواهیم داشت، حمایت از تشکل ها و واگذاری امور به آنها و حرکت به سمت کشاورزی تجاری و مدرن باعث فرهنگ سازی در این عرصه خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: خصوصی ترین بخش اقتصادی کشور کشاورزی است. در برنامه وزارت جهاد کشاورزی پنج محور و اولویت وجود دارد که شامل اصلاح الگوی کشت، سنددار شدن اراضی کشاورزی به منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، ایجاد رصدخانه کشاورزی، دیپلماسی غذایی و تقویت صادرات محصولات کشاورزی و تقویت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می شود.

شهبازی اهداف اصلی مجموعه را دانش بنیان سازی بخش کشاورزی با نفوذ علم و فناوری به بخش ، مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، توسعه کشت های متراکم گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت قرار دادی، اصلاح و نوسازی باغات، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی ، افزایش درآمد بهره‌ برداران، رونق تولید، رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش و تامین امنیت غذایی مردم و به طور کلی توسعه کشاورزی پایداردر استان عنوان کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : نقش سنگر سازان بی سنگر در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس انکار ناپذیر است. جهادگران همان گونه که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در جهت حفظ و امنیت کشور تلاش کردند، امروز نیز با حفظ روحیه جهادی خود در جبهه تولید و شکوفایی اقتصاد و تامین امنیت غذایی کارهای بزرگی به انجام رسانده اند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی میراث دار فرهنگ مدیریت جهادی در کشور است و با توجه به تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره)، جهادگران همواره نقش پررنگی را در بازسازی و ساخت و ساز روستاها در اوایل انقلاب بر عهده داشتند.

شهبازی تاکید کرد : کارکنان جهاد کشاورزی، بهره برداران و فعالان عرصه کشاورزی استان نیز همپای مردم بصیر و آگاه استان با حضور پر شور در مراسمات دهه فجر و جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه یوم الله 22 بهمن بایاری خداوند متعال همبستگی خود با آرمان های انقلاب وتعهد خود نسبت به نظام جمهوری اسلامی را دوباره به نمایش خواهند گذاشت .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید