Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

عرضه مرغ گرم به وفور دربازار آذربایجان غربی

فروش گوشت مرغ پایین تر از قیمت مصوب تنظیم بازار در استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از عرضه گوشت مرغ گرم به وفور درسطح مراکز توزیع و بازار استان خبر داد و گفت : در حال حاضر همزمان با 24 فروردین ماه، لاشه گوشت مرغ گرم در سطح بازار پایین تر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ما بین 24 هزار و 900 تا 26 هزار تومان به فروش می شود.

عرضه مرغ گرم به وفور دربازار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی افزود: قیمت مصوب فروش قیمت مرغ در بازار 31 هزار تومان است ولی به دلیل مازاد تولید در مرغداری ها ، مرغداران تولیدات خود را با قیمت پایین تراز قیمت مصوب در سطح بازار عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه کشتار به صورت مداوم در سطح کشتارگاه ها در حال انجام است ، تصریح کرد : با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می شود و با توجه به جوجه ریزی مناسب در اسفند ماه، هیچ کمبودی در تامین مرغ استان وجود ندارد، حتی مازاد بر مصرف نیز تولید شده است.

کرامتی با اشاره به توزیع هر شانه تخم مرغ طرح تنطیم بازار به قیمت مصوب ۴۳ هزار تومان،خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و با در نظر گرفتن جوانب تولید و بازار داخل و بازارهای صادراتی ، شرکت پشتیبانی امور دام استان ، در چند روز اخیر خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ منجمد کارتنی مازاد تولید در قالب انعقاد قرارداد با تولید کنندگان استان را به میزان 500 تن آغاز کرده است .

وی ادامه داد: لذا مرغداران در صورت آمادگی جهت انعقاد قرارداد می توانند به شرکت پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند.

کرامتی گفت: محصولات خریداری شده در سردخانه های استان نگهداری و در زمان کمبود گوشت مرغ گرم و برای حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم قیمت گوشت سفید در بازار به توزیع گوشت مرغ منجمد در سطح استان اقدام می شود.

لازم به ذکر است که  قیمت هر کیلو گرم مرغ منجمد تحویلی 300 هزار ریال از مرغداران انجام خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید