Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی :

پرداخت نزدیک به 50 میلیارد تومان از مطالبات خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان غربی

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی از پرداخت نزدیک به 50 میلیارد تومان از مطالبات خرید تضمینی سیب صنعتی در استان خبر داد.

پرداخت نزدیک به 50 میلیارد تومان از مطالبات خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، شهریار حیدری مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی در خصوص  پرداخت آخرین وضعیت مطالبات سیب صنعتی در استان گفت: خبر امیدوار کننده در سالجاری خرید سیب صنعتی به صورت تضمینی توسط دولت بود که این طرح  توانست بخشی از مشکلات سالهای گذشته را جبران کند و با تمهیدات انجام شده در زمان خرید تضمینی سیب صنعتی 42 هزار و 500 تن توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شد .

وی اضافه کرد: مجموع بهای خرید تضمینی سیب صنعتی دراستان 60 میلیارد تومان بود که تا کنون نزدیک به 50 میلیارد تومان از مطالبات به حساب باغداران استان واریز شده و باقی مانده مطالبات نیز در اسرع وقت در طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.
حیدری خاطر نشان کرد:طبق گفته مسئولان ، 92 درصد ارزش ریالی سیب تولیدی در استان مربوط به سیب درجه یک و دو بوده و فقط هشت درصد آن مربوط به سیب صنعتی است .
وی یاد آور شد: امسال در استان بیش از یک میلیون و 270 هزار تُن سیب درختی تولید شد که رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است ولی به دلیل شرایط  آب و هوایی و وزش باد و تنش های اقلیمی حدود یک سوم از محصول سیب درختی تولیدی به زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید