Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

فداکاری رزمندگان جهادگر حاضردر آزادسازی سوسنگرد نباید فراموش شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی کفت: : فداکاری و رشادتهای رزمندگان و جهادگران حاضر در عملیات آزادسازی سوسنگرد در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود.

 برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در نمازخانه سازمان ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه سابق تبریز با بیان اینکه آزادسازی شهر سوسنگرد مدیون فداکاری و از جان گذشتگیهای نیروهای آذربایجان به ویژه جهادگران جهاد سازندگی بود گفت: باید جوانان ما بدانند برای حفظ این آب و خاک چه جوان‌هایی جان شیرین خود را فدا کرده اند.

وی بر لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه تاکید و اضافه کرد: در این زمینه همه رزمندگان و نهادها و سازمانهای متولی باید تلاش کنند تا ارزشهای بی‌مانند هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آن به نسلهای جدید و جوان انتقال یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره بر ضرورت تکریم خانواده شهدا اظهار داشت: خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران بزرگترین یادگاران دفاع مقدس هستند و تجلیل، تکریم آنان خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس را برای مسئولان یادآوری می‌کند.

وی امنیت فعلی کشورمان را مدیون شهدا و ایثارگران بخصوص جهادگران و سنگرسازان بی سنگر هستیم تاکید کرد: وظیفه امروز همه مردم و مسئولان، زنده نگهداشتن راه شهیدان و بزرگمردان دفاع مقدس و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن رشادت ها و مردانگی رزمندگان به نسل امروز و جوانان ایران اسلامی است.

یکی از فرماندهان مهندسی دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان جهادگر پرتوان ما با خلق شاهکارهای مهندسی بی‌نظیر خشت خشت توفیقات جنگ را رقم زدند.

 محمدامین رئوف فرمانده تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ 57 فجر جهاد سازندگی آذربایجان شرقی و از جهادگران جانباز گفت: شهداء دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات و تنها با توکل به خدا و همت و تلاشی مضاعف در برابر اشغالگران بعثی ایستادند و اکنون نیز همه ما باید با تمام توان خود را برای تحقق آرمانهای شهدا بکار بندیم.

وی با اشاره به نقش سازنده و مهم مردم استان آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس گفت: در این عرصه نیز تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ 57 فجر جهاد سازندگی آذربایجان شرقی با انجام فعالیتهای مختلف نقش مهمی را در پشیبرد اهداف دفاع مقدس ایفا کرد و با رشادتها و فداکاریهای خود در طول دوران 8 سال دفاع مقدس توانست سهم ارزنده ای در پیروزی های رزمندگان اسلام داشته باشد.

وی بیان کرد: امام(ره) یک بار دستور مستقیم شکست حصر آبادان را دادند و وقتی شکسته شد بسیار خوشحال شدند و در جریان محاصره سوسنگرد دستور شکست محاصره را دادند و من افتخار داشتم پا به پای شهید چمران عملیات چریکی انجام و محاصره شکسته شد و دشمن نه تنها به اهواز نرسید و به خاطر افتخارات مهندسی در همان جا زمین‌گیر شد سوسنگرد را هم از دست داد .

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین تقی زاده در بیاناتی به ابعاد مختلف ایثارگری رزمندگان در آزادی سوسنگرد پرداخت و در پایان با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان از تعدادی از خانواده‌ معظم شهدای آزادسازی سوسنگرد و جانبازان و جهادگران  حاضر در این عملیات آزادی سازی سوسنگرد تجلیل شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید