Iranian Agriculture News Agency

افزایش عرضه محصولات اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به دستور کار جدید وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش عرضه محصولات تولیدی برنامه اصلی این سازمان خواهد بود.

افزایش عرضه محصولات اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه یازدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر، در خصوص برنامه‌های جدید جهاد کشاورزی استان گفت: این برنامه در راستای تنظیم بازار بوده ولی نه تنظیم بازار از نوع برخورد چکشی بلکه از نوع افزایش تولید و عرضه محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی توضیح داد: در دستور کار وزارت خانه قرار گرفته که ماهانه ما حدوداً ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی داشته باشیم و سهم استانی مان از این تعداد چهار میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه خواهد بود. چند ماهی است که این دستور انجام شده و به دنبال آن آرامش در بازار مرغ را به همراه داشته است.

فتحی بیان کرد: علی رغم اینکه در بازار تخم مرغ مشکلی نیست، ولی با این هدف که در آینده این آرامش در کنترل باشد و تعادل ایجاد شود هر روز بازار تخم مرغ توسط همکاران رصد می‌شود.

وی در خصوص بازار گوشت قرمز یادآور شد: با توجه به خلائی که از سال‌های دور به ما تحمیل شده، برنامه‌های تنظیمی تدارک دیده‌ایم تا در جهت جهش تولید کمک‌هایی را به روستاییان و دامداران عزیز داشته باشیم و روستاها را دوباره به محل تولید برگردانیم تا از حالت صرف سکونت‌گاه خارج شود لذا کمک‌هایی از قبیل تأمین تسهیلات و همچنین جهش تولید در دیمزارها تا علوفه در تناوب با غلات قرار گرفته تأمین بشود، جزو برنامه‌های این سازمان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید