Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

کاهش مصرف آب و هزینه‌های تولید در پی یکپارچه سازی اراضی کشاورزی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی موجب کاهش مصرف آب، افزایش بهره‌وری خاک و کاهش هزینه تولید می‌شود.

کاهش مصرف آب و هزینه‌های تولید در پی یکپارچه سازی اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده یکی از اهداف یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را افزایش میزان بهره‌وری آب دانست و گفت: با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و لیزری یکپارچه‌سازی اراضی تسریع می‌شود و با این روش مصرف آب نیز به حداقل خواهد رسید و از هدر رفت آب نیز جلوگیری می‌شود.

وی کاهش هزینه‌های تولید را یکی دیگر از مزیت‌های یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی قلمداد کرد و گفت: استفاده از کارگر پس از تجمیع کاهش‌یافته و توسعه مکانیزاسیون نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین در مرحله کاشت با استفاده کارنده‌ها، در مرحله داشت با سم‌پاش‌های توربو و در مرحله برداشت با استفاده از کمباین می‌توان هزینه تولید را به حداقل رساند.

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص دیگر مزیت‌های یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی گفت: یکی دیگر از این مزیت‌ها افزایش بهره‌وری خاک است چراکه می‌توانیم با استفاده از دستگاه‌های کشاورزی حفاظتی، حاصلخیزی خاک را افزایش دهیم، سفتی خاک را رفع کنیم و تردد ماشین‌آلات کشاورزی را به حداقل برسانیم.

رحیم زاده کوچک بودن اراضی و تغییر کاربری و تقسیم اراضی بین وراث را از موانع یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی دانست و گفت: نیاز است تا کشاورزان در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام دهند و با توجه به مزیت‌هایی که در یکپارچه‌سازی وجود دارد، موانع آن را حذف کنند.

 

حجم ویدیو: 27.44M | مدت زمان ویدیو: 00:02:17
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید