Iranian Agriculture News Agency

اعزام هیئتی از موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور برای بررسی وضعیت باغات اهر

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از وقوع زلزله خاموش در کشاورزی اهر خبر داد و تاکید کرد باید حمایت ویژه‌ای از کشاورزان این شهرستان انجام شود.

اعزام هیئتی از موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور برای بررسی وضعیت باغات اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدمهدی برومندی در سفر یک‌روزه خود به آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان اهر از عبارت زلزله خاموش برای آنچه بر اثر پدیده‌های اقلیمی بر حوزه کشاورزی شهرستان اهر آمده است، استفاده کرد و افزود: خشک‌سالی، سرمازدگی، سیل، برف، تگرگ و تغییر اقلیم در کنار هم کشاورزی این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان مجری سیاست‌ها است و اگر این صندوق نتوانسته است خسارت کشاورزان را پرداخت کند، مسئله‌ای است که باید آن را در سطح عالی پیگیری کنیم و به همکاران استانی کمک کنیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مهم‌ترین نهاده در کشاورزی، خصوصاً در باغبانی، آب است و ما باید به این مسئله توجه کنیم که با توجه به منابع آب موجود و جدیدی که می‌توانیم خلق کنیم و زمانی که داریم باید بررسی کنیم که در شهرستان اهر چه میزان آب پایدار داریم که می‌توانیم با آن باغبانی انجام بدهیم.

برومندی افزود: در مسئله آب مجموعه راهکارها و اقداماتی که می‌تواند در مصرف، تامین و بهره‌وری آب کمک کند باید توسط کارگروه آب و کشاورزی شهرستان با کار کارشناسی مشخص شود و در این خصوص از ظرفیت مرکز تحقیقات استان و موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور نیز استفاده کند.

وی از اعزام هیئتی از موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور برای بررسی وضعیت باغات اهر و ارائه گزارش به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: در حال حاضر با کشاورزانی روبرو هستیم که محصولات خود را از دست داده‌اند و به بانک نیز بدهکار هستند و در تامین نهاده‌های کشاورزی نیز دچار مشکل هستند که وظیفه ما است که این مسائل و مشکلات را مرتفع کنیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم حمایت ویژه از کشاورزان اهری تاکید کرد و گفت: کودهای اوره، فسفات و پتاس کشاورزان این شهرستان از نوع یارانه‌ای توزیع خواهد شد. برای حل مشکل بذر نیز با ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) و شرکت خدمات حمایتی تعامل خواهیم کرد تا این مشکل نیز حل شود.

برومندی از مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست، کشاورزان و بهره‌برداران را ترغیب کنند تا سطح اراضی کشاورزی تحت پوشش بیمه در استان افزایش یابد.

حجم ویدیو: 36.89M | مدت زمان ویدیو: 00:03:47
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید