Iranian Agriculture News Agency

صدور مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: با راه‌اندازی برنامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، پرونده درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

صدور مجوز  تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل الهیاری افزود: با راه‌اندازی برنامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، از زمین‌خواری در حوزه اراضی کشاورزی در شهرستان مرند پیشگیری می‌شود.

 وی با بیان اینکه با این اقدام، اجرای قوانین و مقررات و صدور مجوز به‌صورت قانونی تضمین می‌شود، تاکید کرد: تاکنون 6 مورد پرونده از طریق سامانه پنجره واحد زمین به مدیریت امور اراضی استان ارسال و 23 پرونده در مرحله اخذ استعلامات جهت بارگذاری در سامانه است.

الهیاری ادامه داد: طرح‌های کشاورزی مورد درخواست متقاضیان تغییر کاربری از جمله در حوزه احداث گلخانه، واحد سورت و بسته‌بندی میوه، واحد پرواربندی بره و گوساله و دامداری بوده و مواردی از طرح‌های غیرکشاورزی نیز شامل مجتمع گردشگری، مجتمع تفریحی، مصالح سنگی ساختمان و تولید محصولات بتنی، احداث اماکن ورزشی و .... است.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری و مقابله هوشمند با پدیده زمین‌خواری، تخریب اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی و تغییر کاربری‌های اراضی زراعی و باغی و در جهت تسهیل‌گری تعاملات و نظارت بین دستگاهی، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در شهرستان از تاریخ 1402/02/30 راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه با این سامانه اعمال نظرات و سلایق شخصی در صدور مجوزها محدود می‌شود و جوازها صرفا براساس مؤلفه‌های سیستمی و سامانه ‌ای صادر خواهد شد، ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی ارائه دهنده خدمات حوزه زمین از طریق درگاه ارتباطی این سامانه نسبت به تعامل الکترونیکی با متقاضیان اقدام کرده و درخواست خدمت و خروجی آن از این طریق با متقاضیان تبادل می‌شود.

الهیاری تاکید کرد: طبق ابلاغ بخش‌نامه سازمان متبوع درخواست‌های متقاضیان صرفا از طریق سامانه iraneland.ir قابل پیگیری، بررسی و اقدام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید