Iranian Agriculture News Agency

خرید 32 هزارتن گندم مازاد برمصرف کشاورزان در آذربایجان شرقی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی گفت: قیمت مصوب شورای قیمت‌گذاری قیمت گندم از قرار هر کیلو ۱۵ هزار تومان است.

خرید 32 هزارتن گندم مازاد برمصرف کشاورزان در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علیرضا شاهدی در حاشیه آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در هشترود در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه کشاورزان نباید به شایعات در خصوص قیمت گندم توجه کنند، گفت: متأسفانه به دلیل مسائل فنی سامانه ثبت «سیتا» قیمت هر کیلو از قرار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت سال قبل ثبت می‌شود که این اشکال تا چند روز آینده رفع خواهد شد و مبلغ گندم خریداری‌شده کشاورزان و گندم کاران از قرار کیلویی 15 هزار تومان پرداخت می‌شود.  

شاهدی ادامه داد: کشاورزانی هم که گندم خود را از قرار قیمت قبلی تحویل داده‌اند به‌زودی اصلاح قیمت انجام خواهد شد که ازاین‌رو کشاورزان نگران مابه‌التفاوت قیمت گندم نباشند و به شایعات توجه نکنند و گندم‌های خود را به مراکز خرید و سیلوها تحویل دهند و به بهانه شایعات بی‌مورد، گندم برداشت‌شده خود را به ثمن بخش به دلالان نفروشند..

وی گفت: برداشت گندم از نیمه خرداد از شهرستان خداآفرین شروع‌شده و تا امروز ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی در سطح استان خریداری‌شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۶۸ مرکز خرید آماده خرید گندم مازاد کشاورزان هستند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۳۵ هزار تن گندم خریداری شود، افزود: خرید تا این لحظه نسبت به‌مثابه سال قبل 58 درصد افزایش دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید