Iranian Agriculture News Agency

صیادی خبر داد:

طرح نظارت بر بازار نوروز و ماه رمضان در شهرستان مرند آغاز شد

بازدید و گشت مشترک مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند به همراه اداره صمت و اداره تعزیرات حکومتی برای کنترل بازار شب عید و ماه مبارک رمضان آغاز شد.

طرح نظارت بر بازار نوروز و ماه رمضان در شهرستان مرند آغاز شد

به گزارش ایانا در استان آذربایجان شرقی،  علی صیادی در حاشیه این بازدید در  گفتگو با خبرنگاران اینطور بیان کرد: در راستای افزایش تقاضای مردم برای خرید برخی کالاهای اساسی و با هدف جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی، با همکاری بازرسان جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اداره صمت، اداره تعزیرات حکومتی  و اتاق اصناف گشت‌های مشترک از بیستم اسفندماه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی را آغاز و با گران‌فروشان و احتکار کنندگان کالا برابر قانون بشدت برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر بازرسان ادارات نظارتی، روسای شعب تعزیرات حکومتی نیز در قالب گشت سیار حضور دارند، خاطرنشان کرد: نظارت بر اصناف در دو نوبت صبح و عصر و حتی در ایام تعطیل انجام می شود و در راستای مقابله قاطع و سریع با تخلفات صنفی و پیشگیری از تکرار تخلفات، واحدهای صنفی متخلف پلمپ می‌شوند.

صیادی با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان جزو اولویت‌های قرارگاه تامین امنیت غذایی در شهرستان است، ادامه داد: همه اقلام مورد نیاز به وفور در بازار شهرستان  موجود است و هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد و از اول اسفند ماه اقلامی از قبیل 33 تن شکرخانوار و صنف صنعت و 84 تن مرغ منجمد و66 تن برنج تایلندی  و... در جهت تنطیم بازار کالاهای اساسی در سطح بازار توزیع شده و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گزارشات مردمی نقش مهمی در نظارتها ایفا می کند، اظهار کرد: قیمت و کیفیت کالاهای اولویت دار شامل میوه، گوشت قرمز و مرغ ، انواع نان های صنعتی و فراورده های لبنی و .. که مصرف بیشتری در این ایام دارند در این طرح بازرسی و با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد.

معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند  با اشاره به نظارت بر بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: در این آستانه اکیپ‌هایی تشکیل شده اند که به طور روزانه بر بازار، قیمت، کیفیت اقلام پر مصرف مورد نیاز تا سوم اردیبهشت ماه 1402ماه نظارت کنند و  اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان جهت کنترل قیمت ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان  واحد متخلف به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهند شد.

این مسئول تاکید کرد: از شهروندان عزیز درخواست می کنیم هرگونه تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ، احتکارو سایر موارد را به تلفن گویای ۱۲۴ و یا به با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به واحد بازرسی ونظارت  اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید